JLAB FOR DE FLESTE

Frederic Wedeld og Terra Teat i JLab med JLab JBuds Open Sport og JLab Epic Sport ANC 3. Foto: Stian Sønsteng

– JLab tilbyr produkter med svært gode spesifikasjoner og egenskaper, i alle kategorier vi er inne i, til priser som er overkommelig for de fleste.

Publisert

Det sier marketingsjef Terra Teat i JLab International, når vi i september møter henne på IFA-messen i Berlin.

– Vi er inne blant noen av de største forhandlerne i Norden, og utvider stadig distribusjonen, sier Frederic Wedeld, som i sommer startet i selskapet som nøkkelkundesjef for Norden og Baltikum.

På IFA viser de to JLab JBuds Open Sport og JLab Epic Sport ANC3. Førstnevnte er åpne øretelefoner som festes rundt øret med en bøyle, med et 14,2 mm element liggende utenpå øret.

– Dette gjør at man også hører det som skjer rundt seg, og berøringskontrollene kan tilpasses etter egne ønsker, sier Wedeld.

JLab JBuds Open Sport. Foto: JLab

Batteritiden er sju timer i øretelefonene samt 17 timer i ladeetuiet, og prisen er rundt 1.000 kroner. Mikrofonene har aktiv støyreduksjon, for god samtalekvalitet.

 

Etablert i 2005

JLab Epic Sport ANC 3 festes også rundt øret med en bøyle, men her sitter elementet i en propp som går inn i øret. Man kan velge mellom tre moduser for støyreduksjon, lyden er høyoppløst (LDAC), og batteritiden er 52 timer inkludert ladeetuiet, som også kan lades trådløst.

Nå gjør vi en satsing for å gjøre varemerket JLab kjent for forbrukerne

– Kvalitetsmessig ligger vi helt i toppen. Forretningsidéen er å levere topp teknologi til en tilgjengelig pris, sier Wedeld til fagbladet Elektronikkbransjen.

JLab ble etablert i 2005 i Arizona i USA. Etter et eierskifte i 2012 kom Winthrop Cramer inn som toppsjef, en stilling han har fortsatt, og selskapet flyttet til California, der de i dag har hovedkontor i Carlsbad. I 2021 ble selskapet kjøpt av japanske Noritsu.

– Norden og Baltikum er et stort marked for oss. Vi har noen flotte partnere i detaljhandelen her, og nå gjør vi en satsing for å gjøre varemerket JLab kjent for forbrukerne, noe vi er sikre på vil gi oss suksess, sier Terra Teat.

 

JLab Epic Sport ANC 3. Foto: JLab

Tilbyr mer

– Kjenner de norske forbrukerne til JLab?

– JLab er fortsatt ganske nytt på det nordiske markedet, men vi ser at stadig fler får øynene opp for merket. Vi satser målrettet på det globale markedet, og ser en stor vekst i Europa, inkludert Norden, takket være våre nye teknologier og innovasjoner, sier Wedeld.

De første produktene til JLab var rimelige ørepropper, men de har siden utvidet porteføljen med hodetelefoner og blåtannhøyttalere, også i høyere prissjikt, samt produkter til arbeidsplassen, som hodesett, tastatur, mus, webkamera og mikrofoner, samt spillhodesett og barnehodetelefoner.

– Når du ser produktene våre i butikkene, tilbyr vi lenger spilletid, flere egenskaper og mer for pengene enn konkurrentene. Dette har fungert godt i alle de nye markedene vi er gått inn i, sier Teat.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2024, som ble distribuert uke 41. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.

Produktutviklingen skjer ved JLabs avdeling i California, og produksjonen skjer i Kina.

Powered by Labrador CMS