MER HELSE OG VELVÆRE MED BEURER

Niklas Andersson i Wellectronics med varmeputen Beurer HK 145. Foto: Stian Sønsteng

– Helse og velvære er to globale megatrender, og her kommer Beurer inn med stadig nye innovasjoner, sier Niklas Andersson i Wellectronics.

Publisert

Det svenske selskapet har siden 2007 representert Beurer i Sverige, og i fjor tok de også over distribusjonen av det tyske merket i Norge.

– Vi er godt fornøyde med resultatet så langt. Beurer selges blant annet hos Elkjøp og Power, og det begynner også å løsne hos apotekene, sier daglig leder Kristian Stark i Wellectronics.

Selskapet har en årlig omsetning på rundt 100 millioner kroner, og eies av de ansatte samt Beurer.

– Norden er et prioritert marked for Beurer, og de har derfor investert i Wellectronics for å styrke sin tilstedeværelse og støtte fortsatt vekst, sier Andersson.

– Beurer var allerede et kjent merke i Norge da vi i fjor tok over distribusjonen. Enklere Liv har håndtert merket veldig bra, og de selger fortsatt godt med Beurer på nett og i den ene butikken de har igjen i Norge, ved Byporten i Oslo, sier Stark til fagbladet Elektronikkbransjen.

 

Kristian Stark i Wellectronics med nakkemassasjen Beurer MG 154. Foto: Stian Sønsteng

Elektro og apotek

Vi møter ham og Andersson i september, på Beurers utstillingsområde ved IFA-messen i Berlin.

Folk blir stadig mer opptatt av å forebygge sykdom, og Beurer ligger helt i front innen helse- og velværeprodukter

– At produktene både selges i elektrokanalene og apotekene viser at det er interesse for dem. Folk blir stadig mer opptatt av å forebygge sykdom, og Beurer ligger helt i front innen helse- og velværeprodukter, sier Andersson.

Han sier Beurer har en stadig pågående produktutvikling i alle sine kategorier.

– På denne måten beholder de relevansen i markedet, ved at de hele tiden tilfører noe nytt, og det ser vi her på IFA-messen. Om det gjelder blodtrykksmåling eller varmerelaterte produkter, kommer de hele tiden med nye egenskaper, sier Andersson.

Han mener Green Planet er et viktig initiativ fra Beurer.

 

Green Planet er Beurers miljøinitiativ, her vist på IFA i Berlin. Foto: Stian Sønsteng

Varmepute og massasje

– Dette viser at Beurer ønsker å bidra til å redusere utslipp, blant annet ved at materialer gjenbrukes, sier Andersson.

Han viser frem den nye varmeputen Beurer HK 145, til 700 kroner.

– Den har ekstra tyngde, slik at den legger seg tett til kroppen, og er laget av 100 prosent gjenvunnet materiale. Den er Oeko Tex-sertifisert, noe som innebærer at puten ikke inneholder skadelige stoffer, sier Andersson.

Stark viser Beurer MG 154, som er en ny nakkemassasje som også kan brukes på ryggen, til 1.300 kroner.

– Den er ladbar, helt trådløs, og veldig enkel å bruke. Dette er et godt eksempel på at Beurer tenker design og brukervennlighet, her i en liten og fin formfaktor. Produktet er blitt betydelig mindre, men har fortsatt Shiatsu-massasjehoder og varmefunksjon. Dessuten er forpakning blitt mindre, noe som også bidrar til miljøet, sier Stark.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2024, som ble distribuert uke 41. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS