Når vi den første helgen i september møter henne
på IFA-messen i Berlin, er det fortsatt en snau måned til Modino formelt har tatt
over som eksklusiv distributør for Vesyns fire varemerker Cosori, Levoit,
Etekcity og Pawsync i Norden.
– Modino ønsker flere ben å stå på, og vi har i løpet av de
senere årene bygd opp selskapet for videre vekst, sier administrerende direktør
Arne Hvidsten i Modino.
Sammen med Corrales og Hvidsten møter vi Roger Wollan, som
er ny direktør for forbrukerelektronikk i Modino. Han arbeidet tidligere med
Cosori hos Ledende Teknologi, som tidligere representerte merket, og hadde gått
over i en ny stilling hos distributøren EET da han ble kontaktet av Modino. Hvidsten
forteller at det allerede i de innledende samtalene var et ønske fra Vesyncs
side at de skulle ha Roger Wollan med på laget.
Annonse
Samtidig har vi kapasitet til å utvide virksomheten til andre produktkategorier
– Da jeg fikk forespørselen var det ikke vanskelig å takke
ja. Jeg kjenner selskapet og kvaliteten på produktene, og så muligheten som
ligger her, sier Wollan.
Andrea Corrales sier Vesync har klare ambisjoner for det
nordiske markedet.
Klare for oppgaven
– Vi har solgt Cosori i Norden i noen år, med
svært gode resultater, spesielt i Norge. Når vi nå har inngått det nye
partnerskapet med Modino er det fordi vi ønsker å styrke vår tilstedeværelse i
hele Norden, der de er en sterk distributør, sier Corrales til fagbladet
Elektronikkbransjen.
Annonse
Hun har forventninger til at Vesyncs produkter vil være
tilgjengelig hos alle de store detaljhandlerne.
Markedssjef Sophie Lindvik og direktør for forbrukerelektronikk Roger Wollan i Modino med den ultrasoniske luftfukteren Levoit OasisMist 1000S. Foto: Stian Sønsteng
– Dette gjelder våre fire varemerker Cosori, Levoit,
Etekcity og Pawsync, som alle skal bli tilgjengelig for flere forbrukere, sier
Corrales.
Hvidsten sier Modino er klare for oppgaven.
– I stedet for å hente ut rask profitt, har vi investert i
logistikkløsninger, et automatisert lager og dyktige medarbeidere, slik at vi i
dag er attraktive for nye leverandører. Vi er heldige som har med oss Otto
Olsen Holding AS som en sterk majoritetseier på dette, og det er viktig å
understreke at vi skal fortsette med kjernevirksomheten vår; telekom og brukte
mobiler. Samtidig har vi kapasitet til å utvide virksomheten til andre
produktkategorier, som denne gangen er småelektriske produkter, og vi er veldige
glade for samarbeidet med Vesync, sier Hvidsten.
App i sentrum
Wollan sier det fremover blir viktig å legge en god
kanalstrategi for Vesync.
Annonse
– Produktene må ut i hyllene flere steder. Ikke bare har
Vesync de beste airfryerne, fra Cosori, de har også fantastiske produkter fra
Levoit med klimaprodukter og støvsugere, personlige pleieprodukter fra Etekcity,
og under merket Pawsync smartprodukter for dem som har kjæledyr, sier Wollan.
– Hvordan vil du beskrive Vesync som selskap?
– De er jo et av de største selskapene globalt i sine
kategorier. Cosori er desidert størst på airfryere i USA, og Levoit begynner
også å ta en ledende posisjon globalt med sine klimaprodukter. Vesync er et
teknologiselskap som lager produkter rundt appen de har i sentrum, der alt kommuniserer.
De selger livsstilsprodukter som alle kan ha glede og nytte av i hverdagen, og
vår oppgave blir å ta suksessen til selskapet inn i Norden, sier Wollan.
Modino AS ble etablert høsten 2021, etter at norske
investorer kjøpte de nordiske operasjonene til det amerikanske selskapet
Brightstar. Selskapet eies av Otto Olsen Holding AS og selskapets ledelse.
Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2024, som ble distribuert uke 41. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.