SLUTT PÅ FLOKER OG TERSKELSTOPP

Mikael De Basso i Dreame viser på IFA hvordan deres nye toppmodell kan forsere hindringer opp til fem centimeter. Foto: Stian Sønsteng

– Vår nye modell kommer til å revolusjonere markedet, siden det blir slutt på hårfloker og at roboten ikke kommer seg over dørterskler.

Publisert

Det sier Mikael De Basso, nordisk salgssjef i Dreame Technology, når vi i september møter ham på IFA-messen i Berlin, sammen med Kamala Jonsson hos Gandalf Distribution.

Navnet på nye toppmodellen er ennå ikke klart. Den kommer i handelen første kvartal 2025, til mellom 16.000 og 18.000 kroner.

Kamala Jonsson i Gandalf Distribution med gummibørstene som er frilagt på den ene siden. Foto: Stian Sønsteng

– Her løser vi med ny teknologi problemene mange opplever med robotstøvsugere. For eksempel senkes lidartårnet automatisk, slik at robotstøvsugeren kommer seg under møbler ned til ni centimeter. Med to hjul i fronten som hever seg, kommer roboten seg over dørterskler opp til fem centimeter, og ved at de to roterende gummibørstene er frigjort på den ene siden, blir det slutt på at hår setter seg fast, sier De Basso til fagbladet Elektronikkbransjen.

De har forstått hvor mye mer tid man får til hyggeligere ting enn å støvsuge og vaske gulvet

 

Kjøper seg fritid

Han sier Dreame er innovative, beveger seg raskt, og lytter til markedet.

– Kundene kjøper nå sin andre eller tredje robotstøvsuger, og velger i mindre grad de rimeligste modellene. Har man hatt en robotstøvsuger som selv tømmer støvet og mopper gulvet, går man ikke tilbake. Stadig flere velger å bruke penger på denne produktgruppen, fordi de har forstått hvor mye mer tid man får til hyggeligere ting enn å støvsuge og vaske gulvet, sier Kamala Jonsson hos Gandalf Distribution.

Dreames nye topprobot kommer seg over hindringer opp til fem centimeter. Foto: Stian Sønsteng

Hun sier Dreame er blitt et kjent merke for forbrukerne.

– De vet at Dreame står for god kvalitet og høy bruksverdi, med god design og priser som ikke er for dyre, sier Jonsson.

De Basso forsikrer at merkekjennskapen skal bli enda bedre.

– Vi kommer fremover til å være mye mer synlige i markedet, sier salgssjefen.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2024, som ble distribuert uke 41. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.

 

Powered by Labrador CMS