SHARP BLIR STØRRE PÅ SKJERM

Mac Berggren foran den nye 98-tommeren fra Sharp. Foto: Jan Røsholm

– En helt ny serie TVer med skjermstørrelse opp til 98 tommer er på gang, sier nordisk salgsdirektør Mac Berggren i Sharp.

Publisert

– Sharps grunntanke er produkter med god kvalitet, godt design og en god pris. Nå er vi på vei tilbake dit, sier Berggren til fagbladet Elektronikkbransjen når vi i september møter ham på IFA-messen i Berlin.

Vestel har kjøpt merkenavnet Sharp for både små og store hvitevarer

– Sharp GR8000 har qled-panel og 144 Hz, noe som gjør den godt egnet til spilling. Prisen på 55-tommeren blir rundt 13.000 kroner, og den kommer også i 43 og 65 tommer. Lyden er utviklet av Harman Kardon, det gir skjermen god lyd, som er viktig til spilling, sier Berggren.

I november kommer qled-modellen GF3000, i 32 og 40 tommer, med støtte for Google TV. Prisen for 32 tommeren blir 3.000 kroner.

Partyhøytaleren PS-921 har en utgangseffekt på 130 watt og er sprutsikker. Foto: Jan Røsholm

– Vi kommer også med qled skjermer opp til 98 tommer, sier Berggren og viser prototypen 98HN8000. Denne kommer også i 55, 65, 75 og 85 tommer, også med lyd fra Harman Kardon.

 

Slutt med hvitt

– Sharp satser mer på lyd, blant annet med to nye lydplanker og en partyhøyttaler, sier Berggren.

3.1.2- og en 5.1.2-plankene koster 4.000 og 5.500 kroner, de kommer i hvit og sort utførelse, og man kan kjøpe til trådløse bakhøyttalere.

Sharp har også elektriske sykler i porteføljen. Denne er på markedet, og koster 30.000 kroner. Foto: Jan Røsholm
Den nye lydplanken finnes i hvit og svart utførelse. Mac Berggren viser fem den hvite. Foto: Jan Røsholm

– Partyhøyttaleren PS-921 er allerede i handelen. Den er sprutsikker for utendørs bruk, har en utgangseffekt på 130 watt, og koster 1.200 kroner, sier Berggren.

Sharp avslutter nå satsningen på hvitevarer.

– Den tyrkiske produsenten Vestel har kjøpt merkenavnet Sharp for både små og store hvitevarer, og vil videreføre merket. Dette betyr at Sharp kan satse videre på lyd, bilde og aktivitetsprodukter, og vi kommer fremover blant annet med flere nyheter innen elektriske sykler, sier Berggren.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 6/2024, som ble distribuert uke 48. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS