– Jeg er ydmyk og takknemlig for den mottakelsen vi har fått
på Majorstua. Vi kaller det Powerstua fra nå av. Vi kunne ikke drømt om en
bedre start, sier Nilsen i pressemeldingen.
Colosseum drives videre
Butikken er på 2.500 kvadratmeter, og holder til i
Sørkedalsveien 33. Ringhuset har navnet sitt etter Gustav A. Rings
elektronikkfabrikk, som flyttet inn i det nyoppførte huset i 1965. Power Colosseum,
som ligger 400 meter nærmere Majorstukrysset, skal drives side om side med
Power Ringhuset.
Annonse
Driftssjef Jon Lyngra i Power Norge. Foto: Eivor Eriksen/Power
– De to butikkene har to helt ulike funksjoner, og vil
utfylle hverandre godt. Power Ringhuset er en destinasjon med hele
sortimentet utstilt, og stort varelager tett på forbrukeren, mens Power
Colosseum spisser seg mer mot spontanhandel. Begge vil ha viktige roller, sier
Nilsen.
Power Ringhuset er en destinasjon med hele sortimentet utstilt
Power Ringhuset holder til på Volvat, et strøk i bydel
Vestre Aker. Ifølge lokalhistoriewiki.no er navnet konstruert av Harald Conrad
Thaulow, som da han skulle gi navn til sin eiendom skrev etternavnet sitt
baklengs. På latin er volvat tredje person entall av volvō, som betyr «jeg
ruller», og også har gitt navn til bilmerket.
Fra Haugesund til åpningen
Før åpningen torsdag morgen var det en kø på 800
meter, der de første hadde møtt opp allerede klokken 23 kvelden før.
Jonathan Truong sto først i køen. Foto: Eivor Eriksen/Power
– Det har vært kaldt å sove i teltet i natt, men det har
gått helt fint. Det er gøy å være aller først i køen, sier Jonathan Truong i
pressemeldingen.
Her fortelles det også om en 94 år gammel kvinne med
rullator som dukket opp, og ble hjulpet inn foran køen, og en kunde som hadde
tatt turen fra Haugesund ens ærend for å være med på åpningsfesten.
Annonse
– Varene fikk hun tilsendt samme dag til hotellet med
Porterbuddy, heter det.
– Kunden som reiser fra Haugesund til Oslo er en ny
referanse på hvor sterke åpningstilbud kan være, sier Nilsen i pressemeldingen.
Jonas Husmo er varehussjef ved Power Ringhuset.
Varehussjef Jonas Husmo kvelden før åpningen. Foto: Eivor Eriksen/Power
– Dette er over all forventning. Det koker i butikken, og
det er herlig å se alle smilene til både ansatte og kunder. Helt rått! sier
Husmo.
Ytterligere to nye i Oslo
Den nye butikken har et større Click&Collect-område
like ved inngangen, noe som skal være tilpasset fremtidens handlemønster.
– Stadig flere kunder velger å hente sine produkter i
varehuset allerede 30 minutter etter at de har reservert i nettbutikken. I dag
var det ingen slike kunder, men vi vet at dette blir en mer og mer vanlig måte
å handle på, sier Nilsen i pressemeldingen.
Vi vet at dette blir en mer og mer vanlig måte å handle på
Her heter det også at Power er den første av en rekke
butikkåpninger det kommende året, inkludert to i Oslo. Tidligere er det gjort
kjent at den ene av disse vil åpne i Mølleparken på Ila, også denne på flere
tusen kvadratmeter med fullt sortiment.
– Butikkåpningene kommer på løpende bånd i år. Vi har mange
franchisetakere som ønsker å samarbeide med oss, og det synes vi er utrolig
stas. 2025 blir et fantastisk år for Power, sier Nilsen.