VI KALLER DET POWERSTUA

Power-sjef Anders Nilsen under åpningen av Power Ringhuset. Foto: Eivor Eriksen/Power

– Vi rundet millionen de første 50 minuttene etter at dørene åpnet, og 2 millioner allerede halvtimen etter. Dette går mot fantastiske rekorder.

Publisert Sist oppdatert

Det sier Power-sjef Anders Nilsen i en pressemelding, sendt ut etter at kjeden åpnet sin nye butikk i Ringhuset på Majorstua torsdag 13. mars.

Her meldes det om 1.000 kunder i kø, og en omsetning på 7,5 millioner kroner før lunsj.

I karusellen nederst kan du se bildene Power fikk tatt i forbindelse med åpningen. Foto: Eivor Eriksen.

Kultursjef Thomas Marthinsen i ilden rett før åpningen av Power Ringhuset. Foto: Eivor Eriksen/Power

Power Ringhuset er kjedens åttende butikk i Oslo, og åpningen representerer ifølge pressemeldingen at Power tar et viktig grep om hovedstaden.

– Jeg er ydmyk og takknemlig for den mottakelsen vi har fått på Majorstua. Vi kaller det Powerstua fra nå av. Vi kunne ikke drømt om en bedre start, sier Nilsen i pressemeldingen.

 

Colosseum drives videre

Butikken er på 2.500 kvadratmeter, og holder til i Sørkedalsveien 33. Ringhuset har navnet sitt etter Gustav A. Rings elektronikkfabrikk, som flyttet inn i det nyoppførte huset i 1965. Power Colosseum, som ligger 400 meter nærmere Majorstukrysset, skal drives side om side med Power Ringhuset.

Driftssjef Jon Lyngra i Power Norge. Foto: Eivor Eriksen/Power

– De to butikkene har to helt ulike funksjoner, og vil utfylle hverandre godt. Power Ringhuset er en destinasjon med hele sortimentet utstilt, og stort varelager tett på forbrukeren, mens Power Colosseum spisser seg mer mot spontanhandel. Begge vil ha viktige roller, sier Nilsen.

Power Ringhuset er en destinasjon med hele sortimentet utstilt

Power Ringhuset holder til på Volvat, et strøk i bydel Vestre Aker. Ifølge lokalhistoriewiki.no er navnet konstruert av Harald Conrad Thaulow, som da han skulle gi navn til sin eiendom skrev etternavnet sitt baklengs. På latin er volvat tredje person entall av volvō, som betyr «jeg ruller», og også har gitt navn til bilmerket.

 

Fra Haugesund til åpningen

Før åpningen torsdag morgen var det en kø på 800 meter, der de første hadde møtt opp allerede klokken 23 kvelden før.

Jonathan Truong sto først i køen. Foto: Eivor Eriksen/Power

– Det har vært kaldt å sove i teltet i natt, men det har gått helt fint. Det er gøy å være aller først i køen, sier Jonathan Truong i pressemeldingen.

Her fortelles det også om en 94 år gammel kvinne med rullator som dukket opp, og ble hjulpet inn foran køen, og en kunde som hadde tatt turen fra Haugesund ens ærend for å være med på åpningsfesten.

– Varene fikk hun tilsendt samme dag til hotellet med Porterbuddy, heter det.

– Kunden som reiser fra Haugesund til Oslo er en ny referanse på hvor sterke åpningstilbud kan være, sier Nilsen i pressemeldingen.

Jonas Husmo er varehussjef ved Power Ringhuset.

Varehussjef Jonas Husmo kvelden før åpningen. Foto: Eivor Eriksen/Power

– Dette er over all forventning. Det koker i butikken, og det er herlig å se alle smilene til både ansatte og kunder. Helt rått! sier Husmo.

 

Ytterligere to nye i Oslo

Den nye butikken har et større Click&Collect-område like ved inngangen, noe som skal være tilpasset fremtidens handlemønster.

– Stadig flere kunder velger å hente sine produkter i varehuset allerede 30 minutter etter at de har reservert i nettbutikken. I dag var det ingen slike kunder, men vi vet at dette blir en mer og mer vanlig måte å handle på, sier Nilsen i pressemeldingen.

Vi vet at dette blir en mer og mer vanlig måte å handle på

Her heter det også at Power er den første av en rekke butikkåpninger det kommende året, inkludert to i Oslo. Tidligere er det gjort kjent at den ene av disse vil åpne i Mølleparken på Ila, også denne på flere tusen kvadratmeter med fullt sortiment.

– Butikkåpningene kommer på løpende bånd i år. Vi har mange franchisetakere som ønsker å samarbeide med oss, og det synes vi er utrolig stas. 2025 blir et fantastisk år for Power, sier Nilsen.

Powered by Labrador CMS