SLUSH OG KAFFE FRA SHARKNINJA

Anders Austad og Christina Hovde Olsen i SharkNinja med slushmaskinen Ninja Slushi. Foto: Stian Sønsteng

– Med Ninja Slushi kan du lage slush hjemme. Maskinen fylles med sukkerholdig drikke, så har du slush på 20 minutter, sier Anders Austad.

Publisert Sist oppdatert

Han er nøkkelkundesjef i SharkNinja, og vi møter ham i september sammen med salgsdirektør Christina Hovde Olsen på IFA-messen i Berlin.

– Ninja Slushi er maskinen du trenger for å lage frosne drikker hjemme, med så lite som én ingrediens. Slush skal kunne nytes hele året for store og små, og med Ninja Slushi kan man også forvandle vanlige drinker til slush, sier Olsen til fagbladet Elektronikkbransjen.

Kapasiteten er 2,6 liter, og Slushi kommer i handelen første halvår 2025 til rundt 3.500 kroner.

En av kaffemaskinene i Ninja Luxe Café-serien. Foto: Stian Sønsteng

På IFA viser SharkNinja for første gang kaffemaskiner.

– Vi går inn i kaffekategorien fordi dette er produkter som betyr mye for folk, og målgruppen er enormt stor. Vi kommer med produkter som er nyvinnende, og med disse maskinene kan du lage små kopper fra 170 milliliter opp til en kanne på en drøy halvliter, sier Olsen.

 

Ninja Luxe Café

Et tydelig grensesnitt hjelper deg å lage en perfekt kaffedrikk hver gang

Kaffemaskinene i Ninja Luxe Café-serien kan lage espressodrikker, dryppkaffe, kaldbrygget kaffe og iskaffe, med og uten melk. En kvern stilles inn på ønsket malingsgrad, kaffen stampes, og melken skummes med damp og en visp i bunnen på kannen. Når maskinen lager dryppkaffe skjer dette uten papirfilteret man kjenner fra filterkaffe, men med et metallfilter.

De nye kaffemaskinene har en sentral plass hos SharkNinja på IFA. Foto: Stian Sønsteng

– I disse maskinene har vi lagt inn alle funksjoner, og et tydelig grensesnitt hjelper deg å lage en perfekt kaffedrikk hver gang. Dette er flotte produkter vi har klart å prise slik at de treffer privatmarkedet, og de kommer for salg i Norden første halvår 2025, fra 6.000 til 9.000 kroner, sier Austad.

Han og Olsen er de to av sju ansatte i SharkNinjas nordiske organisasjon, som er bygd opp i løpet av året, og de kom da fra henholdsvis Doro og Google/Fitbit.

Hendrik Nyhuis demonstrerer Slushi på IFA. Foto: Stian Sønsteng

 

Store på luftfrityr

– Det nordiske organisasjonen økes, og et kontor i Norge er nå satt opp, sier Olsen.

– Hvor godt kjent er Shark og Ninja i Norden?

Christina Hovde Olsen med Shark FlexFusion, som også kan brukes på vått. hår. Foto: Stian Sønsteng
Fra SharkNinjas IFA-utstilling. Foto: Stian Sønsteng

– I Danmark er Ninja nummer én innen airfryere, mens salget i Norge og Sverige er stigende. Vi investerer nå i media for å øke vår merkevareposisjon, sier Olsen.

Hun sier selskapet har som målsetning å lansere 20 nye produkter hvert år.

– SharkNinja lanserer ikke produkter med mindre vi har en nyvinnende teknologi, og visjonen er at vi skal løse problemer kundene ikke visste de hadde. Vi har 1.100 ingeniører som arbeider med dette, bokstavelig døgnet rundt siden de sitter i Kina, Enlgland og USA, sier Olsen.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2024, som ble distribuert uke 41. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS