SELGER DYRERE PLATESPILLERE

Tero Metsala med den helautomatiske platespilleren Lenco LBTA-165. Foto: Jan Røsholm

– Etterspørsel etter platespillere er stor, og prispunktene flyttes oppover, sier Tero Metsala i Nedis. Nå har de fått Revo og Imperial i porteføljen.

Publisert

Nedis ble i februar overtatt av merkevareeieren Commaxx, som senere kjøpte selskapet Telestar.

– Dermed fikk vi tilgang på merkene Revo og Imperal, i tillegg til Nedis, Melissa, Gastronoma, Alecto og Lenco, sier salgsansvarlig Tero Metsala i Nedis til fagbladet Elektronikkbransjen når vi i september møter ham på IFA-messen i Berlin.

– I fjor solgte vi store volum med platespillere i Europa, og vi satser fortsatt sterkt på forbrukermarkedet, sier Metsala.

Lenco LBTA-165 er en helautomatisk platespiller med blåtann, til 2.500 kroner.

 

Den unike grammofonlyden

Vi planlegger å utvide produktspekteret med modeller opp mot 12.000 kroner

– Med støtte får blåtann utvides bruksområde enormt, du kan enkelt koble til trådløse høyttalere eller hodetelefoner, og få gleden av den unike grammofonlyden, sier Metsala.

Etterspørselen etter platespiller er økene.

– Platespillere med pris rundt 6.000 kroner selges jevnt, og vi planlegger å utvide produktspekteret med modeller opp mot 12.000 kroner, sier Metsala.

På IFA viser han flere nyheter innen tilkoblende produkter, sikkerhetsprodukter, babymonitorering og platespillere.

Alecto har babymonitorer i flere varianter. Foto: Jan Røsholm

– Innen barneovervåkning tilbyr vi produkter i alle varianter, fra de enkleste med kun lyd, til mer avanserte modeller med måling av temperatur og fuktighet, sier Metsala.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2024, som ble distribuert uke 41. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS