NESPRESSO MED HAVREDRIKK

Nespresso Oatly Barista Edition Coffee er utviklet i samarbeid mellom Nespresso og havredrikkprodusenten Oatly. Foto: Jan Røsholm

– Stadig flere drikker havredrikk, og Oatly er en ledene produsent. Vi er ekstra stolte av å ha utviklet et felles kaffeprodukt sammen med dem.

Publisert

Det sier media- og PR-ansvarlig Gro Flisnes i Nespresso Norge.

– Dette er første gang vi samarbeider med en annen merkevare, sier Flisnes når vi i begynnelsen av februar møter henne under Nespressos lansering i Oslo.

 

Gro Flisnes i Nespresso med den nye kaffen for dem som ønsker et plantebasert alternativt. Foto: Jan Røsholm

Melkebasert mer populært

Samarbeidet med Oatly handler ikke bare om kaffe, men også hvordan vi drikker kaffe og når vi gjør det

– Rundt 30 prosent av oss drikker kaffe med melk, av de yngste er det 60 prosent, og vi ønsker å levere det kundene vil ha, sier Flisnes.

Stadig flere forbrukere velger plantebaserte alternativer til kumelk, enten på grunn av smak, helse, miljø eller etiske hensyn. Havredrikk er blitt et populært alternativ. Ifølge Nespresso velger halvparten av forbrukerne i USA og Europa plantebaserte drikker, mens andelen er to av tre personer i Asia, Stillehavsregionen og Latin-Amerika.

Nespresso Oatly Barista Edition Coffee. Foto: Nespresso

– Samarbeidet med Oatly handler ikke bare om kaffe, men også om hvordan vi drikker kaffe og når vi gjør det, sier Flisnes.

 

Smaken tilpasset havredrikken

– Havredrikken er litt søtere enn kumelk, og dette måtte vi ta hensyn til når vi utviklet den nye kaffedrikken, sier Flisnes.

Kaffeekspertene hos Nespresso og Oatly har lagt mye arbeid i å finne en god blanding.

– Kaffen skal harmonere perfekt med havredrikken, og vi har faktisk utviklet en helt ny blanding. Denne nye blandingen byr på kremet fylde, kjeksaktige undertoner og en luksuriøs smaksopplevelse, sier Flisnes.

 

Tilgjengelig i 15 land

Nespresso Oatly Barista Edition Coffee, som er navnet på nyheten, ble lansert 28. januar, og er tilgjengelig i mer enn 15 land, deriblant de nordiske landene, Storbritannia, USA, Canada, Irland, Hellas, Kina og Australia. Den nye kaffesmaken er tilgjengelig via Nespressos offisielle kanaler, både i butikk og nett. Den kommer kun til Vertuo-maskinene.

– Det nye produktet vil være på markedet i en begrenset periode, men om det går bra i Norden, så ser vi an. Vi som bor her i nord er jo et kaffedrikkende folk, sier Flisnes til fagbladet Elektronikkbransjen.

 

Powered by Labrador CMS