En pappkjempe er gjennomgangsfigur i den nye kampanjen til NetOnNet. Illustrasjon: NetOnNet

SUPERHELT I PAPP I NY KAMPANJE

NetOnNet lanserer denne uken kampanjen «Vi kjemper alltid for lave priser». Målet er å ta posisjonen som lavprisaktør.

Publisert

– Kundene forbinder oss sterkt med vår lavprisposisjon, som vi har bygget opp siden starten i 1999. Vi brenner for å gi kundene tilgang til forbrukerelektronikk til virkelig lave priser. Med det nye kommunikasjonskonseptet «Vi kjemper alltid for lave priser» styrker, tydeliggjør og utvikler vi vår posisjon mot forbrukerne enda mer, med et tydelig visuelt fokus på pris, sier kommersiell direktør Sofie Struwe i NetOnNet i en pressemelding.

Hun viser til at selskapet gjennom sin visjon, misjon og kjerneverdier har arbeidet for å avklare prisposisjonen også internt.

Egne merkevarer

– Vår lavprisposisjon er muliggjort av vårt tydelige fokus på lave kostnader – en del av vårt faktiske DNA – og er utrolig sterk når kundene ønsker å gjøre en god handel. Våre Lagershoper med selvbetjeningskonsept spiller en viktig rolle her. Vår sterke posisjon innen egne merkevarer gjør også at kundene kan få tilgang til veldig gode produkter til en virkelig god pris, sier Struwe i pressemeldingen.

Kommersiell direktør Sofie Struwe. Foto: NetOnNet

Her heter det at NetOnnet i Sverige er aktøren som hovedsakelig assosieres med lavpris, og at de nå ønsker å ta den samme posisjonen i Norge.

I den nye kampanjen, som skal gå både i Norge og Sverige, er en enorm pappsuperhelt gjennomgangsfigur.

– Den gjør alt (absolutt alt) for å hjelpe folk med å ikke handle til unødig høye priser. Er noen i ferd med å kjøpe forbrukerelektronikk til en unødig høy pris, griper den velmenende, store, men klønete NetOnNet-helten i papp inn – med kaos og stor undring som resultat. I det nye konseptet er også de grafiske elementene tydeliggjort for å få frem priskommunikasjonen, heter det i pressemeldingen.

Våre Lagershoper med selvbetjeningskonsept spiller en viktig rolle

Mindre unnskyldende

Merkevaresjef Daniel Almgren i NetOnNet sier selskapet med det nye konseptet har utviklet et unikt og sterkt verktøy for videre vekst.

Merkevaresjef Daniel Almgren. Foto: NetOnNet

– Kampanjen kombinerer de unike og særegne egenskapene til NetOnNet med et kreativt distinkt uttrykk. I en tid hvor konkurransen tiltar, er vi veldig opptatt av å levere en mer uttrykksfull og mindre unnskyldende kommunikasjon. Det skal være morsomt, lett tilgjengelig og med glimt i øyet, der lave priser er vårt viktigste kommunikasjonsbudskap, sier Almgren i pressemeldingen.

Her vises det til en undersøkelse utført i samarbeid med selskapene Dentsu Data Labs og Norstat, der NetOnNet konkluderer med at selskapet i Sverige er aktøren som hovedsakelig assosieres med lavpris. Det nye kommunikasjonskonseptet er utviklet av Forsman & Bodenfors.

Powered by Labrador CMS