PORTAPRO HOLDER STAND

– Selv om det er kommet flere nye konkurrenter på markedet, har Koss hatt en enorm vekst gjennom alle disse årene.

Publisert Sist oppdatert

Det sier Jo Petter Kjeldset, som leder Tura Scandinavia ABs avdeling i Norge. På Euronics’ kompetansedager viste han hodetelefoner og øreplugger fra Koss, Skullcandy og Soul. Koss kommer med en ny serie Portapro med ti modeller, med og uten mikrofon for smarttelefoner, i fem ulike farger; rosa, oransje, gul, rød og blå. Skullcandy Uprock er en del av det nye 2.0-konseptet til Skullcandy, og Soul-hodetelefonene er merket til rap-artisten Chris Ludacris Bridges.

– Vi startet med Soul i sommer, og merket ligger i samme segment som Beats, sier Kjeldset.

Han understreker at Koss går fortsatt bra i Norge, til tross for det stadig økende antallet konkurrenter i markedet.

Samtidig har du dem som kommer inn i markedet, tenåringer som kanskje ikke har så mye penger, som vil ha et godt produkt til en fornuftig pris

14 år med Portapro

– Vi snakker om forskjellige markedssegmenter, som ikke spiser så mye av hverandre. Det er aktuelt for oss å være til stede i alle segmentene, både tradisjonelle hodetelefoner med Koss, livsstil/design med Skullcandy, og oppgradert livsstil/design i øvre sjikt med Soul, sier Norges-sjefen.

Han har arbeidet med Koss i 14 år, siden tiden i firmaet Arthur F. Ulrichsen (AFU). Tidligere hadde Portapro-modellen til Koss en særstilling i Norge, der du ikke trengte gå mange meter på Karl Johan før du så dem i bruk.

– I hvilken retning går markedet for hodetelefoner?

– Det er alltid noen som skal ha oppgraderte produkter av høyere kvalitet, som er villige til å betale for det. Samtidig har du dem som kommer inn i markedet, tenåringer som kanskje ikke har så mye penger, som vil ha et godt produkt til en fornuftig pris. Da er Koss Portapro et veldig godt valg, mener Kjeldset.

Naturlig utvikling

– Etter 14 år med Koss, er du overrasket over utviklingen vi ser i dag?

– Jeg ble veldig overrasket da det virkelig tok av for noen år siden med Ipod og MP3, og hadde ikke forutsett veksten vi da opplevde. Det vi ser i dag er en naturlig utvikling, der man får segmenter i høyere prisklasser, sier Kjeldset.

– Beats har i løpet av få år tatt en sterk posisjon i markedet. Hvordan kan andre konkurrere med dem?

– Jeg er imponert over arbeidet Beats og apparatet rundt dem har gjort. Samtidig er det plass til flere aktører i et hvert markedssegment, og vi er overbevist om at dette også er tilfelle i segmentet som Beats for så vidt har åpnet.

Powered by Labrador CMS