35-årige Majken Pape overtar plassen i lederstolen hos hvitevarespesialisten Skousen. Foto: Skousen

NY DIREKTØR TIL SKOUSEN

Hvitevarespesialisten Skousen feirer to år i Norge, og ansetter ny direktør. 35-årige Majken Pape overtar plassen i lederstolen.

Publisert

Pape kommer fra stilligen som finansdirektør hos Søstrene Grene, og skal styrke Skousens ekspansjon, internasjonalisering og vekst.

Ambisjonene for forretningskonseptet og forventningen til direktøren er høye, målsetningen er å være Nordens førende hvitevareforhandler innen 2020, skriver selskapet i en pressemelding.

Legger egen strategi

– Å skape merverdi for forbrukerne er et vesentlig suksesskriterium for en ekspansjon av Skousen i det markedet vi ønsker å tre inn på. Vi kommer ikke utenom at prisen er en vesentlig konkurranseparameter, men hos oss får forbrukerne mer enn billige hvitevarer. Siden vi etablerte oss på det norske markedet i 2015, har nordmennene tatt veldig godt imot konseptet vårt, til tross for at flere mente at dette var en umulig oppgave. Ekspansjonen til det norske markedet har bekreftet at vi har skapt et utrolig sterkt franchise- og forretningskonsept. Jeg er overbevist om at Majken Pape er den rette kvinnen å sette i front for en videre utvikling av Skousen, sier administrerende direktør for WhiteAway Group, Johannes Gadsbøll.

Den danske kjeden sier de har fokusert på å skape et troverdig og ærlig konsept, hvor hver enkelt kjøpmann skal ha mulighet til å lage sin egen strategi og skape sine egne muligheter for å tilpasse butikken til behovet lokalt.

– Vi mener at våre kjøpmenn har det beste utgangspunktet for å vurdere hva som skal til for å skape suksess i nettopp deres butikk. Derfor gir vi hver enkelt franchisetaker vide rammer, samtidig med at vi bakker opp med markedsføring og gode innkjøpsavtaler fra hovedkontoret, sier Gadsbøll.

Jeg ser virkelig fram til å være med å videreutvikle forretningsmodellen, og i spesielt til å bygge et sterkere og mer veldefinert forhandlerkonsept som kan breddes ut til flere land

Skal ekspandere

På to år har Skousen åpnet 24 butikker i Norge, og nyansettelsen av Pape skal bidra til videre vekst. Da hun var finansdirektør i Søstrene Grene utvidet kjeden fra 40 danske butikker til å bli en vesentlig større internasjonal spiller med mer enn 140 butikker i 12 land.

– Mulighetene og reisen som Skousen tilbyr matcher perfekt de kompetansene som jeg har med i ryggsekken, og timingen er perfekt. Men viktigst av alt, jeg merker at jeg passer inn med de verdier og dyder som jeg selv finner essensielle å bygge forretning på. I tett felleskap med et sterkt team på hovedkontoret og våre butikker skal Skousen løftes til nye høyder. Jeg ser virkelig fram til å være med å videreutvikle forretningsmodellen, og i spesielt til å bygge et sterkere og mer veldefinert forhandlerkonsept som kan breddes ut til flere land. Jeg er spent, ekstremt nysgjerrig på bransjen og ydmyk overfor oppgaven, sier Pape.

Powered by Labrador CMS