VARIABEL BASS FRA SENNHEISER

– Vi vet at også de mest kvalitetsbeviste ønsker å ha et godt produkt med seg på farten, og gir dem muligheten til å justere bassen.

Publisert Sist oppdatert

Det sier salgsdirektør Eric Gjerulf i Sennheiser Nordic, som på IFA-messen i Berlin viser hodetelefonene HD630VB, der VB står for variabel bass. Disse vil i Norge koste 4.600 kroner, og kom i butikkene i slutten av oktober.

– Dette er den første lukkede hodetelefonen vår for folk på farten, tidligere har vi stort sett arbeidet med åpne hodetelefoner, sier Gjerulf.

Bassen justeres ved å vri på et stort hjul på siden av den ene klokken, og Gjerulf kjenner ikke til konkurrenter som kan tilby en tilsvarende løsning.

Dette er et produkt som er som gjort for det norske markedet

– HD630VB er beregnet for både Android og Apple, og man velger hvilket operativsystem man har med en bryter, sier Gjerulf.

Det er ingen batterier i hodetelefonene, og Gjerulf sier med et smil at dette er passiv støyreduksjon takket være de lukkede klokkene.

– Hvilke produkter selger dere mest av i Norge?

Momentum

– Momentum-serien er ekstremt populære i Norge. Vi venter på at Momentum Wireless blir tilgjengelig for levering, siden dette er et produkt som er som gjort for det norske markedet. Det er en fantastisk hodetelefon, og prisen er deretter; 4.130 kroner for den store versjonen mens den mindre som sitter på øret koster 3.200 kroner.

Gjerulf sier støyreduksjonen i den største versjonen er bedre, men understreker at han synes den aktive støyreduksjonen i den minste også fungerer fantastisk bra.

– Hvordan opplever du hodetelefonmarkedet i Norge?

– Det er i vekst. Folk kjøper dyrere modeller enn i resten av Norden og ikke minst resten av Europa. Markedet drives av Bose, Beats og Sennheiser, så det norske markedet er definitivt positivt for oss.

– Vi har tidligere spurt hvordan varemerket Sennheiser klinger for forbrukerne; dere kommer fra lydsiden og konkurrerer med selskap som legger vekt på design og mye bass. Hvordan vil du si dere ligger an i dag?

– Hvis vi går noen år tilbake i tid var kjennskapen til varemerket en svakhet, fremfor alt i den yngre målgruppen. Dette arbeider vi hardt med; å øke kjennskapen. Vi er et i dag et kjent varemerke som blir forbundet med kvalitet, og vi har en god posisjon i markedet.

Powered by Labrador CMS