NOK ET REKORDÅR FOR MIELE

Kjøpesterke nordmenn handler flere Miele-produkter enn nærmest alle andre nasjonaliteter. Det bidro til nok et rekordår for Miele Norge.

Publisert Sist oppdatert

I Norge selges det for tiden flere Miele-produkter per innbygger enn i nesten alle land. Bare sveitsere og østerrikere handler mer.

Det gir økt salg, og Mieles norske virksomhet omsatte for 656 millioner kroner i fjor og resultatet før skatt ble 22 millioner. Dette er selskapets høyeste omsetning i Norge noensinne og tre prosent mer enn året før. Samtidig tok selskapet også markedsandeler, ettersom totalverdien av salget for store hvitevarer ifølge Elektronikkbransjen sto på stedet hvil i 2011.

110 ansatte i Norge

Vi har nå passert 110 ansatte i Norge og har egne serviceteknikere

– Alle Miele-produkter utvikles for å holde i minst 20 år, og for å tilfredsstille kvalitetsbevisste forbrukere som er villig til å betale litt mer. Nordmenns betalingsevne og kvalitetsbevissthet er hovedgrunnen til vår sterke utvikling i Norge, sier administrerende direktør Dag Steenfeldt-Foss i Miele i en pressemelding.

Han oppgir Mieles organisasjonsstruktur som en annen viktig årsak til suksessen. I stedet for mindre salgskontorer i de enkelte landene, som er mest utbredt blant hvitvareprodusenter, har Miele valgt å ha større enheter.

– Vi har nå passert 110 ansatte i Norge og har egne serviceteknikere. Det gjør at vi kan levere kvalitet i alle ledd og at vi kommer tett på kundene, sier Steenfeldt-Foss.

Nytt hovedkontor

Den gode utviklingen i Norge er en av grunnene til at Miele i fjor iverksatte bygging av nytt hovedkontor i Nesbruveien i Asker. Byggets totalareal blir på 6500 kvm og selskapet flytter inn i i oktober. I tillegg til kontorer for rundt 70 av de vel 110 ansatte, serviceverksted og reservedelslager, skal det nye hovedkontoret romme et 800 kvadratmeter stort utstillingsrom for publikum og forhandlere.

Powered by Labrador CMS