Kjedesjef Magne Iversen i 4Sound er for niende gang ansvarlig for salgsutstillingen under Larvik gitarfestival. Foto: Stian Sønsteng

NIENDE SALGSMESSE I LARVIK

– Her møter vi gitarentusiastene, og sammen med leverandørene er vi 51 personer som arbeider her på messen, sier Magne Iversen i 4Sound.

Publisert Sist oppdatert

Vi møter ham på Larvik gitarfestival midt i mars, der han for niende gang står ansvarlig for salgsmessen.

Dette er blitt en sammenkomst for bransjen og oss i 4Sound

– Vi var her først noen år som Gitarhuset. Etter to pandemiår var festivalen tilbake i fjor, og da var vi her både som Gitarhuset og 4Sound. Etter at kjedeprofilene i fjor ble slått sammen, er dette for første gang en ren 4Sound-messe, sier Magne Iversen til fagbladet Elektronikkbransjen.

Han er daglig leder i 4Sound-kjeden, og sier antall leverandører som deltar på salgsutstillingen i Larvik er rekordhøyt.

Nils Engeness (t. v.) og Einar Grønbekk ved 4Sound Schous plass i Oslo på plass under Larvik gitarfestival. Foto: Stian Sønsteng

– Vi har med oss 16 leverandører, pluss vår egen butikk. De fleste er i sortimentet vårt, men vi har også med oss noen norske gitarbyggere. Dette gjør vi for å vise norsk håndverk, og det er fint å ha dem med i miksen, sier Iversen.

Åpen salgsmesse

Han sier Larvik gitarfestival er en fin anledning til å synliggjøre bransjen.

– Her møter vi de virkelig dedikerte entusiastene, og det er primært gitarer og relaterte produkter som vises frem her på messen.

– Hvor mange besøkende har dere innom?

Henrik Karlsson (t. v) og Sebastian Johannesson i TMA Scandinavia har blant annet Sire, GRBass, Mad Professor, Boston, Richwood, Allparts, Hayman, Gaucho og Dophix i sortimentet. Foto: Stian Sønsteng

– Til festivalen selges det rundt 500 billetter, og mange av disse kommer innom messen. I tillegg kommer det andre interesserte, siden salgsmessen er åpen for alle. Mange av produktene er fra mellomsjiktet og opp, så dette er også en fin anledning til å se instrumenter man kanskje ikke finner i alle butikker, sier Iversen.

– Er det vanskelig å få med seg leverandørene?

– Nei, det er det ikke, og det er veldig moro. Dette er blitt en sammenkomst for bransjen og oss i 4Sound, sier Iversen.

4Sound-kjeden stiller med tolv medarbeidere, fra butikkene i Oslo, Trondheim, Bergen og Stavanger.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 2/2023, som ble distribuert uke 16. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS