Terje Skåtterød og Peter Olsson i Tura Scandinavia er på MWC for å møte kunder og partnere. Foto: Marte Ottemo

PÅ NETT MED TURA

Tura Scandinavia er på plass under årets mobilmesse, med produkter fra selskapets B2B-satsning.

Publisert

– Vi er her med andre typer produkter enn mange vanligvis forbinder med Tura. Vi jobber med et varemerke som heter Nextivity som holder på med innendørs-teknologi med forsterkning av 4G og 5G-signaler, sier Peter Olsson i Tura Scandinavia til fagbladet Elektronikkbransjen.

5G og utrullingen av nettverk er et viktig område på Mobile World Congress.

Nettverk er et hett tema med tanke på hvordan spesielt 5G vokser

– Nettverk er et hett tema med tanke på hvordan spesielt 5G vokser. Vi har jobbet med Nextivity i ti år, og vi er deres distribusjonspartner i Europa. Så vi treffer både europeiske og nordiske kunder her nede, og forteller om nye produkter, sier Olsson.

Også nye regler og retningslinjer fra EU bidrar til vekst i salget av denne type produkter.

– Det er nye byggeregler hvor alt skal være miljøvennlig med tanke på isolasjon, og det går ut over dekningen innendørs. Da er denne type produkter viktige. Det hjelper ikke å bygge ut 5G over hele landet, om signalene ikke kommer inn i bygget. Operatørene er også våre kunder, og bruker våre produkter. Vi jobber også mot systemintegratørene som Eltel, Dekningspatruljen og flere, sier ingeniør Terje Skåtterød.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 3/2024, som ble distribuert uke 25. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS