GÅR INN I BRUNT

F&H of Scandinavia beveger seg mot brunevaremarkedet, og lanserer nå actionkamera og droner fra det britiske merket Veho.

Publisert Sist oppdatert

– Dette er en ny produktgruppe for oss. Vi er sterke på kjøkkenprodukter, men nå starter vi å utvide brunevarekategorien. Veho er det siste agenturet vi har fått inn, og det passer godt inn i vår portefølje. De dekker et vidt spekter av produkter, spesielt innen actionkamera og tilbehør, og droner, sier Howard Lie, nøkkelkundeansvarlig F&H of Scandinavia til fagbladet Elektronikkbransjen.

Veho ble grunnlagt i Storbritannia i 2006, og har gått fra fokus på livsstilprodukter til elektronikk.

– Vi har fem undermerker, blant annet actionkamera og droner med Muvi, smarthjem med Kasa, batteriprodukter med Pepple og 360 Audio, sier Steve Lewis, administrerende direktør og gründer.

Vi prøver å bygge merkevarer vår, ikke bare pushe produkter, derfor sponser vi et lag i en liga som har millioner av seere i flere land

For å bygge den globale merkevaren sponser Veho blant annet premier league-laget Southampton.

– Vi prøver å bygge merkevarer vår, ikke bare pushe produkter, derfor sponser vi et lag i en liga som har millioner av seere i flere land. De fleste markedene vi opererer i er mettet, så vi må skille oss ut, sier Lewis.

Han forteller at produktene designes i Storbritannia, og blir produsert i Asia. Veho har distribusjonssenter i Sør-Kina, Storbritannia og USA, og fem globale salgskontor.

Her hjemme er det først og fremst action- og droneproduktene som distributør F&H of Scandinavia har fokus på.

– Vi er inne hos Komplett og Expert med en liten range, så satser vi på å rulle ut i flere kjeder i løpet av året, sier Lie.

Det er ingen tvil om at den største konkurrenten i dette markedet heter GoPro.

– Det er vanskelig å konkurrere med GoPro, de har tilnærmet ubegrensede ressurser. Men våre kamera, spesielt i K-serien, er like gode eller bedre enn GoPros, til en mye bedre pris. Vi legger også ved alt tilbehøret du trenger ut av boksen, i motsetning til konkurrenten, sier Lewis.

Powered by Labrador CMS