ÅRETS KUNDESENTRE KÅRET

Hifi-klubben, Chess, Canal Digital Parabol og Nextgentel gjorde det best i bransjen under kåringen Kundeserviceprisen 2014.

Publisert Sist oppdatert

Vinneren, reisearrangøren Tyrkiareiser som fikk 94,6 poeng, ble offentliggjort på konferansen Call Center-dagene 8. mai, i regi av selskapet Confex. Undersøkelsen gjennomføres av SeeYou, ved at hvert kundesenter blir ringt opp av 25 forskjellige observatører som gjennomførte samme rollespill. Målingen har fokus på mottak og velkomst, kundebehandler/løsning, avslutning og totalinntrykk. Det hele oppsummeres i et prosentpoeng, der 100 er maks.

Elektro: Hifi-klubben (90,6), Lefdal (81,9), Siba (81,7), Elkjøp (80,3), Euronics (71) og Expert (63,7). Snitt: 78,2.

Mobil: Chess (89,7), Tele2 (89,6), Ventelo (87,7), Netcom (83,6), Talkmore (82,4), Telenor (77,3), Telio (76,8) og One Call (76,4). Snitt: 82,94.

Målingen har fokus på mottak og velkomst, kundebehandler/løsning, avslutning og totalinntrykk

TV-distributører: Canal Digital Parabol (92,3), Viasat (91), Get (88,4), Canal Digital Kabel (85,6), Lyse/Altibox (83,1) og RiksTV (78,8). Snitt: 86,53.

Bredbånd: Nextgentel (85,9), Ice.net (85,5), Telenor (84,3), Lyse bredbånd (81,9), Broadnet (81,7), Eidsiva bredbånd (78,7) og Canal Digital Kabel (78,3). Snitt: 82,78.

Powered by Labrador CMS