Kygos lydprodukter markedsføres av det norske selskapet Kygo Life. De første produktene var hodetelefoner, men nå kommer både i-øre-løsninger, smarthøyttalere og mer avanserte hodetelefoner. Produktlogoen friskes opp for å passe bedre til de nye produktene.
Krysset fremheves
I den nye profilen blir bokstavene fjernet, mens krysset i logoen blir belyst.
Annonse
– Artisten Kygo forbindes med et ungdommelig publikum. De nye produktene våre er beregnet for folk i alle aldre, og spesielt toppmodellene vil nok fenge et voksent publikum. Nå lager vi en logo som er tilpasset alle aldre, sier daglig leder i Kygo Life, Finn Kristoffer Larsen.
Fagbladet Elektronikkbransjen treffer ham på CES-messa i Las Vegas i januar, hvor Kygo Life viser frem en rekke nye produkter.
– Opprinnelig startet selskapet med klær, men etter ett år samlet vi oss om lydprodukter. Kyrre selv, altså Kygo, er veldig opptatt av at kvaliteten skal være helt på topp. Derfor konsentrerer vi oss kun om lyd, sier Larsen.
De viser frem to produktkategorier, Lifestyle & Sport og ProLine.
– ProLine er, som navnet sier, vår flaggskipserie, mens Lifestyle & Sport er rimeligere, men også veldig bra produkter, sier Larsen.
Annonse
Den nye profilen vil gjelde selve produktene, mens emballasje og annet materiell fortsatt vil ha Kygo-bokstavene omsluttet krysset.
Google Assistant integrert
Stadig flere av produktene fra Kygo Life får støtte for Google Assistant. Dette gjelder hodetelefoner, men også en ny serie med smarthøyttalere. Ifølge Larsen tar en godkjennelsesprosess på nye produkter hos Google opptil flere måneder.
– Siden Kyrre hadde spilt for Google-sjefene, og kjente flere av dem personlige, åpnet det noen dører for oss. Dermed var vi tidlig på banen, sier Larsen.
Nå lager vi en logo som er tilpasset folk i alle aldre
I toppmodellene av hodetelefonene har Kygo Life valgt å bruke teknologi fra høreapparatbransjen. Teknologien virker slik at den analyserer hørselen til brukeren, og tilpasser lydbildet deretter. I følge Larsen blir da brukeren sikret en best mulig lydopplevelse.
– Denne teknologien er perfekt for hodetelefoner, da det bare et én person som skal høre lyden, i motsetning til for eksempel en TV, sier Larsen.
Flere nye hodetelefoner
Annonse
– Vi lanserer nå tre nye hodetelefonmodeller, og endelig kommer vi med fullstendige trådløse ørepropper, sier Larsen.
Øreproppene har fått modellnavnet E7/1000, og vil finnes i sort eller hvit utførelse. Sammen med den trådløse hodetelefonmodellen A3/600 er den den del av Lifestyle & Sport-serien. Øreproppene vil være tilgjengelig for salg til høsten. Hodetelefonmodellene A9/1000 og A11/800 er i det øvre segmentet, og en del av ProLine-serien. Begge modellene er fullstendig omsluttende rundt øret, og har aktiv støykanselering.
– Dette er to toppmodeller som vi har stor forventning til, sier Larsen.
Nye range med smarthøyttalere
Produktutvalget utvides til også å dekke smarthøyttalere. Felles for de er at de har støtte for Google Assitant, blåtann og trådløst nett. Kygo B9/800 ble lansert rett før jul, og finnes i hvitt og sort.
– Senere kommer vi også med en skikkelig råtassmodell. Vi snakker om en høyttaler på rundt en halvmeters høyde, sier Larsen.
Han viser frem spesifikasjonene på denne, og den skal blant annet ha forsterker på opp til 35 watt. I tillegg vil det være støtte for Google Assistant, Chromecast og blåtann. Høyttaleren har også multiromfunksjon.
– Vi legger inn Dolby trumpet teknologi, som gir helomsluttende lyd, og med en seks tommers bass i bunnen låter dette godt, sier Larsen.
Global distribusjon
– Vi etablerer nå global distribusjon, og bygger opp en kundeservice i Manila, sier han.
Selskapet er i ferd med å signere med en etablert distributør i USA, og har i tillegg inngått avtale med det østeriske selskapet Aqipa. Aqipa skal ta seg av merkevarebygging for Kygo-produktene i Europa.
– Aqipa var det selskapet som bygget opp Beats, og nå er det Kygo som gjelder for dem. Dette har vi tro på, sier Larsen.
Full fart som artist
Den populariteten som artisten Kygo opplever over hele verden er en fordel i markedsføringen av Kygo Life-produktene. I løpet av ni måneder i 2018 spilte han 83 konserter i 30 land, blant annet under både OL og Superbowl.
– Med over 2,5 milliarder avspillinger via strømmetjenester i 2018 er det klart at folk legger merke til Kygo-merket. Det er en stor fordel for oss, men også en tankevekker, produktene må være av topp kvalitet, ellers faller vi igjennom, sier Larsen.