Laura Clapp Davidson i Shure med hodetelefonene Aonic 50 og de helt trådløse øreproppene Aonic 215. Foto:Stian Sønsteng

SHURE SATSER PÅ FORBRUKERMARKEDET

Med hodetelefonene Aonic 50 med aktiv støyreduksjon og de helt trådløse øreproppene Aonic 215 går Shure inn på forbrukermarkedet.

Publisert

Det amerikanske selskapet Shure er en betydelig aktør i markedet for profesjonelle lydprodukter, ikke minst kjent for SM58 og SM57 som skal være verdens mest solgte mikrofoner. De har også profesjonelle monitorhodetelefoner og øremonitorer, og det er erfaringen herfra de har tatt med seg når de lanserer Shure Aonic 50 og Shure Aonic 215.

– Dette er første gang vi viser disse produktene, sier Laura Clapp Davidson til fagbladet Elektronikkbransjen når vi møter henne på CES-messen i Las Vegas i begynnelsen av januar.

Hun arbeider med markedsutvikling hos Shure. Selskapets hovedkvarter ligger i Niles uten for Chicago, i staten Illinois i USA. Selskapet ble etablert av S. N. Shure i Chicago i 1925, som Shure Radio Company.

Shure Aonic 50

Blåtannhodetelefonene Shure Aonic 50 har aktiv støyreduksjon og en funksjon som gjør det mulig å høre verden rundt seg. Pris: 5.200 kroner. Foto: Stian Sønsteng.

– Shure Aonic 50 kan foldes sammen, og er svært bærbare. De ligger over øret, har aktiv støyreduksjon, men også en funksjon som gjør det mulig å høre verden rundt seg. De har blåtann, og dette er våre første trådløse hodetelefoner, sier Davidson.

Shure Aonic 50 kommer i handelen før sommeren, til rundt 5.200 kroner.

– Hva er viktig for Shure når dere går inn på markedet for trådløse hodetelefoner?

– At vi beholder lydkvaliteten og soliditeten i produktene, noe vi er kjent for. Vi ønsker å gi en best mulig lytteopplevelse, uten av vi kompromisser med kvaliteten, sier Davidson.

– Hvorfor har dere ikke gått inn på det store forbrukermarkedet for trådløse hodetelefoner og ørepropper tidligere?

Vi beholder lydkvaliteten og soliditeten i produktene, noe vi er kjent for

– Vi liker å gjøre ting riktig, bruker den tiden det tar, og kommer ikke med nye produkter bare fordi alle andre gjør det, sier Davidson.

Hun mener målgruppen for Shure Aonic 50 og Shure Aonic 215 like gjerne er dem som er opptatt av design, som musikkentusiastene.

– På grunn av byggekvaliteten, designet og fargene er dette også et livsstilsprodukt.

– Kan du si noe mer om teknologivalgene dere har tatt?

– Vi går ikke nærmere inn på den før nærmere lansering.

De helt trådløse øreproppene Shure Aonic 215 kan plugges i en ledning eller i de medfølgende blåtannbøylene. Pris: 3.300,- Foto: Stian Sønsteng.

Shure Aonic 215

De helt trådløse øreproppene Shure Aonic 215 kommer også før sommeren, til rundt 3.300 kroner. Som på Shures ørepropper for profesjonelle, eller øremonitorer, kan elementene plugges i en ledning for å brukes kablet, eller i en blåtannenhet. På Aonic 215 er dette bøyler som festes rundt øret, som gjør dem helt trådløse.

– Dette er våre første helt trådløse ørepropper, og de kan også brukes til samtaler. Batteritiden er åtte timer, samt 24 timer i ladeetuiet.

– Hvilke ambisjoner dere har for forbrukermarkedet?

Salgssjef Arild Høyem i Benum. Foto: Stian Sønsteng.

– Vi tar med dette det første steget i denne retningen, men jeg kan ikke si mer om hvilke planer vi har på dette området, sier Davidson til fagbladet Elektronikkbransjen.

Hos Benum

Artikkelen ble første gang publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 2/2020, som ble distribuert 14. april. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.

I Norge representeres Shure av Benum. Salgssjef Arild Høyem gleder seg til Aonic 50 og Aonic 215 kommer i handelen.

– Shures hodetelefoner og ørepropper er allerede godt kjent for mange lydentusiaster. Med Aonic-serien tror vi Shure for alvor vil gjøre seg bemerket innen forbrukerelektronikk, ikke minst med Aonic 50 som fort kan bli en ny referanse innen trådløse hodetelefoner med støyreduksjon. Vi vil arbeide for å gjøre Aonic tilgjengelig hos både eksisterende og nye kanaler innen forbrukerelektronikk, sier Høyem til fagbladet Elektronikkbransjen.

Powered by Labrador CMS