NY MANN I TARGET

Distributøren Target har fått med Trond Arild Larsen på eiersiden i selskapet, og viser fram bredden i sortimentet under årets kompetansedager.

Publisert Sist oppdatert

– Det er ekstremt viktig å være på Euronics’ kompetansedager for å vise fram bredden i sortimentet vårt, og ikke minst kvaliteten. Det er selvsagt tid for dab-radio i disse dager, og blåtann-høyttalere kommer også høyt på listene. Roberts er en merkevare vi er veldig stolte av der, de er markedsledere i England, og britisk hoffleverandør, og først og fremst et designmerke, sier Larsen.

Han har tidligere vært åtte år i Elkjøp, og sist fire år var han i Soundgarden, og har nå kjøpt aksjeposten i Target fra Oddvar Melleby.

Target ser dab-muligheter fram mot jul.

Vi er en av få som leverer 12 volts-TV til hytte- og camping-markedet

– Vi har en veldig solid dab-radioprodusent i Sangean også, de er verdens største på området. Der har vi smalnet inn sortimentet litt for å gjøre det enklere, og vi er veldig spente på salget framover. Jeg tippet at tredje kvartal var da det skulle løsne, men det kan fort bli Q4 også. Men det kommer fort når det kommer, sier Larsen.

Divoom Aurabox

Han har også tro på blåtannhøytalere i julesalget, og viser blant annet fram Divoom Aurabox som styres via en app, lager små bilder, tar imot telefonsamtaler og viser temperaturen.

– Med et prispunkt på 699 kroner er det et typisk juleprodukt, spesielt for den yngre garde, sier Larsen.

Target har også spesialisert seg på hyttemarkedet.

– Vi er en av få som leverer 12 volts-TV til hytte- og camping-markedet. Sånn som utviklingen er i Norge, med hytter, caravan og båt, mer solcellepaneler og selvforsynt strøm, så markedet er voksende, sier Larsen.

Som tidligere hifi-mann er han fornøyd med vinyl-trenden som har dukket opp de siste årene. 

– Vi henger oss også på platespiller-trenden, som gammel lydmann kan jeg jo ikke slippe den helt. Med Lenco L-85 har vi funnet et veldig bra pris/kvalitet-produkt, til 1995 kroner. Lenco er et bunnsolid gammelt merke, og vi har allerede sett mye interesse rundt dette produktet. Platespiller-markedet har økt de siste årene og holder seg nå stabilt. Og det er ungdommen som sørger for det, sier Larsen.

Powered by Labrador CMS