Cecilia Krabbe Erixon, markeds- og kommunikasjonssjef og Patrik Lindell, prosjektleder på marked i Wood’s, har utviklet et nytt utstillingskonsept for butikkene. Foto: Marte Ottemo

NYTT SALGSKONSEPT FRA WOODS

Svenske Wood’s vil gjøre valg av avfukter lettere for både kunden og selgere, med mer fokus på bruksområde og mindre på spesifikasjoner.

Publisert

Det kan være lett å gå seg vill i tekniske spesifikasjoner når man skal kjøpe ny avfukter. Wood’s vil gjøre valget enklere, både for forbrukeren, men også for salgsmedarbeiderne ute i butikkene.

– Her på IFA har vi bygget opp utstillingen på en ny måte. Vi har utviklet et konsept til bruk ute i butikkene, hvor vi dropper å snakke for mye om de tekniske spesifikasjonene, men i stedet prater løsninger, sier Patrik Lindell, prosjektleder på marked.

Det er det eneste man trenger å vite som kunde, er hva avfukteren skal brukes til.

– Skal den stå på badet, holde kjelleren tørr eller tørke klesvask? Dette gjør det også enklere for selgeren å anbefale riktig modell, sier Lindell.

 

Fem bruksområder

Wood’s deler nå sine avfuktere inn i fem ulike bruksområder, samt en egen proff-kategori. Foto: Marte Ottemo

Modellen er så ny at designet ikke er helt på plass ennå

Salgskonseptet er bygd opp rundt fem bruksområder; baderom, oppholdsrom, kjeller, vaskerom og klestørk og kryprom. Wood’s har i tillegg produkter for proffmarkedet.

– Her på IFA har vi med to modeller med for hver kategori her, men vi har selvsagt flere størrelser og ulike spesifikasjoner innad i hver kategori, sier han.

Selskapet viser også fram to nye produkter på årets messe. MDX20P er en stillegående avfukter som skal tørke klærne kjapt.

– Modellen er så ny at designet ikke er helt på plass ennå, og passer for de som ikke har tilgang på avløp. Her pumpes vannet opp i en egen beholder, sier Cecilia Krabbe Erixon, markeds- og kommunikasjonssjef.

Nye WDD90 skal holde båten, hytten eller andre rom tørre i temperaturer ned til én grad.

– Det er også et smartprodukt, så du kan styre og følge med på temperaturen via mobilen, sier Erixon.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2023, som ble distribuert uke 41. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS