SATSER BREDT OG UNGT

Sennheiser utvider sin Momentum-serie, og vil treffe det yngre publikumet med ny hodetelefon.

Publisert Sist oppdatert

Momentum-serien til Sennheiser har fått et nytt tilskudd, i form av ørepropper.

– For to år siden lanserte vi Momentum og i fjor kom vi med Momentum On Ear. Nå kommer vi med Momentum In Ear. Det ligger i samme familie og har samme designspråk, utført i metall, og vi lanserer til både Android og Apple, sier Jan Ove Johansson, nøkkelkundeansvarlig i Sennheiser Norge, til fagbladet Elektronikkbransjen.

Han sier de nye proppene kommer i salg fra oktober, med en pris på rundt 880 kroner.  

Vi har lagt inn mer bass, men i riktig frekvensområde

– Det er en veldig god pris, og et godt innstegspunkt til Momentum-familien, sier Johansson.

Lydspesialistene lanserte også hodetelefonen Urbanite på messen, under mottoet «let your ears be loved».

– Her får du en mye mer ungdommelig look, og vi retter oss mot en yngre målgruppe enn med Momentum-klokkene. Vi har lagt inn mer bass, men i riktig frekvensområde, så du får en mye bedre lyd enn hos mange av våre konkurrenter. Du får en veldig god mellomtone og diskant i tillegg, sier han.  

Johansson sier Sennheiser forventer mye av Urbanite når de kommer i salg i oktober og november. Klokkene kommer sort og denim, og i to størrelser.

– Også har vi laget fargeversjoner i tillegg, kalt Nation, i rødt, hvitt og sort, sier han.

– Det er mange om beinet på hodetelefonmarkedet, og mye fokus på kjente navn?

– Vi har litt andre kjendiser som fronter våre hodetelefoner, det er mer artister som jobber mye med lyd, sier Johansson.

Hvordan har dere sett hodetelefonmarkedet utvikle seg?

– Sennheiser hadde en snittpris på sine hodetelefoner i 2010 på rundt 45 euro, nå er vi oppe i opp mot 100 euro på nordisk nivå, så vi ser at prisen på hodetelefoner bare øker. Vår markedsandel målt i antall solgte enheter er ganske lav, men målt i kroner og øre er vi nummer tre. Så vi bringer inn mer verdi for handlerne også, sier han.

Powered by Labrador CMS