Selskapet distribuerer produkter fra flere produsenter. Både Russel & Hobbs, Remington, Fakir og Sangean har flere nyheter på IFA. I tillegg til de nevnte produktene, kommer også en liten og kraftig støvsuger, samt nyheten om at Target nå også tilbyr produkter fra Grundig og Beha.
Sensorstyrt hårsveis
– I den nye varmluftbørsten fra Remington er det sensorer som sjekker temperaturen i håret, sier Roger Berg i Target AS.
Annonse
Fagbladet Elektronikkbransjen treffer ham og kollega Alf Einar Nygård på elektronikkmessen IFA i Berlin i september. Varmluftbørsten han viser til er i Proluxe You-serien, og har modellnavnet AS9880. Den har i tillegg innebygget AI-teknologi.
– Intelligensen sjekker og tilpasser varmen til din hårtype, og vil da både style og tørke håret samtidig, sier Berg.
Intelligensen sjekker og tilpasser varmen til din hårtype
Varmluftbørsten leser av temperaturen i håret to ganger per sekund under føning. Den optimale temperaturen er 70 grader. Det følger med tre ulike munnstykker/børster i settet, og prisen vil være 1.150 kroner.
– Varmluftbørster har økt kraftig i popularitet, og er nå en av våre bestselgende hårprodukter, sier Berg.
Anleggsbarbermaskin
Annonse
Remington kommer med to helt nye barbermaskin-serier
– Limitless har et kule-ledd som gjør at skjærehodene følger ansiktets form, og dermed gir best mulig barbering. I tillegg ser den jo bra ut, og fikk nylig en pris for sitt design, sier Berg.
Maskinen er utstyrt med USB-lader, og er ifølge Remington mer brukervennlig.
– Du kan lade barbermaskinen fra alle typer USB-ladere; genialt på reise og ferie, sier Berg.
Den andre serien har fått en iøynefallende gulfarge.
– Den gule maskinen er litt «tøffere»; den er fallsikker og vanntett, ja - rett og slett en «anleggsbarbermaskin», sier Berg.
Nytt fra Russel & Hobbs
Annonse
– Her kommer vi med en helt ny serie, Distinction, bestående av brødrister og vannkoker i tre delikate farger, sier Nygård.
De tre fargene er sort, titanium og havblå. Brødristeren er utstyrt med en LED-skjerm som viser hvor lenge det er igjen før skiven er ferdig.
– Luken hvor vi legger brødskivene er utvidet, slik at man kan riste større skiver og bagels, sier Nygård.
Suger seg fast
Target distribuerer også støvsugere fra tyske Fakir.
– Denne lille støvsugeren er svært kraftig, og suger enkelt opp sand, smuler, dyrehår og annet. Det gjør den perfekt til båt eller campingvogn, sier Nygård.
Fakir AS 1110 LT veier en halvkilo, og har Hepa-filter. Ladetiden er 3,5 timer, og da kan den brukes effektivt i 22 minutter på full effekt.
– Det følger med et møbelmunnstykke, med mulighet for å sette på et lengre skaft. Da blir den en fullverdig støvsuger, sier Nygård.
Prisen er 1.500 kroner.
Alt i en boks
Sangean har i lang tid hatt såkalte overlevelsesradioer. Nå har den kommet i en kraftigere utgave, som heter MMR 99.
– Vi opplever stor etterspørsel etter disse produktene nå. Norske myndigheter rådet folk til å ha en lommelykt, en powerbank og en radio tilgjengelig. Etter det som skjer i Europa om dagen, er det mange som følger dette rådet. Denne radioen har jo alt i en boks, sier Berg.
Produktet han snakker om er Sangeans overlevelsesradio. Den har lading via solceller eller sveiv, innebygget powerbank og også en kraftig lommelykt.
– Det er viktig å huske at dette også er et supert produkt på tur, så det er kanskje bedre å kalle det en villmarksradio enn en overlevelsesradio, sier Berg.
Radioen kommer i to farger. Forskjellen på denne modellen og forgjengeren, MMR 88, er størrelse, lydkvalitet og batterikapasitet. Prisen for den minste er 1.500 kroner, mens den store koster rundt 2.000 kroner.
Grundig og Beha
– Vi har nå også småelektriske produkter fra Grundig, samt hele sortimentet til Beha i varekatalogen, sier Nygård.
Den norske produsenten Beha ble tidligere i år fusjonert inn i samme selskap som også eier Target, og Alf Einar Nygård er daglig leder i selskapet. Target har en distribusjonsavtale med Grundig for småelektriske produkter.
– De to siste merkevarene er viktige for oss, vi kan nå tilby et bredere utvalg av gode produkter til våre kunder, sier Nygård.