TRE BLÅTANN-HØYTTALERE PÅ KJØPET

– Med vår Philips Fidelio B5 lydplanke kan man da av endene og bruke dem som bakhøyttalere eller frittstående blåtannhøyttalere.

Publisert Sist oppdatert

Det sier Daniel Lindén, nordisk markedsjef i Woox Innovations som selger audioprodukter med varemerket Philips. Når fagbladet Elektronikkbransjen møter ham på IFA-messen i Berlin er han mest opptatt av å vise oss sine to fleksible hjemmekinosystem.

– Vi bruker en proprietær teknologi for overføring av lyd i systemet, som ikke er blåtann eller wifi. Vi har gjort dette for at overføringen ikke skal forstyrres av andre signaler som de fleste har mye av i hjemmet. Med dette systemet har man ikke bare omgivelseslyd til TVen, ved at man plasserer satelitthøyttalerne bak i rommet, man får også tre blåtannhøyttalere på kjøpet da begge satellitthøyttalerne og senterhøyttaleren også kan brukes separat til å lytte til musikk. Det følger også med en trådløs dypbasshøyttaler, da vi ønsker å gjøre alt så enkelt som mulig for kunden å plassere systemet uten å tenke på kabelstrekk, sier Lindén.

Settet koster 7.000 kroner, og kommer i butikkene i november.

Det er så enkelt at hvis jeg har hørt Spotify i bilen eller i hodetelefonene, kan jeg trykke på play på høyttaleren så fortsetter avspillingen der jeg slapp

Fidelio E5

Et annet system er Fidelio E5, som er en 2.1-løsning. Her har man to høyttalere som plasseres på hver side av TVen, der man kan løfte av toppene og plassere dem for eksempel på sofaens ryggstøtte for å bruke dem som bakhøyttalere. Med følger en trådløs dypbasshøyttaler.

– Hvilket av disse to systemene vil du si gir den beste lyden?

– Det kommer an på bruksområdet. Ønsker man et anlegg som også spiller musikk godt vil jeg satse på E5, mens B5 er enda bedre til hjemmekino og også mer fleksibelt siden satellitthøyttalerne også kan brukes som rene blåtannhøyttalere, sier Lindén.

– Hvordan går det med Woox Innovations?

– Det går absolutt bra. Vi har mange nyheter på gang, det hender mye og vi føler vi er med på det som skjer. Vi har våre unike løsninger, en serie Philips Fidelio hodetelefoner som stadig vinner tester, og vi har et spennende samarbeid med Spotify, sier Lindén.

På IFA viser han to nye multiromhøyttalere, som i utgangspunktet er Spotify Connect-høyttalere.

Multirom med Spotify

– Her bruker man smarttelefonen eller nettbrettet som en fjernkontroll. Man strømmer ikke gjennom telefonen, men bruker applikasjonen til å fortelle hvilke signaler høyttaleren skal strømme fra Spotify. Takket være dette forstyrres man ikke av innkommende samtaler, og man bruker ikke batteriet på telefonen. Nå legger vi til multiromfunksjonaliteten, og vi lanserer to produkter i oktober. Siden de er laget for å spille Spotify, er de en smidig og brukervennlig løsning. Det er så enkelt at hvis jeg har hørt Spotify i bilen eller i hodetelefonene, kan jeg trykke på play på høyttaleren så fortsetter avspillingen der jeg slapp, sier Lindén.

– Hvilke utfordringer er det for tre selskap å markedsføre Philips som varemerke?

– Utfordringen for et bredt varemerke som Philips er at man må være relevante i mange kategorier samtidig. Dette er samtidig en styrke, ettersom forbrukeren får mange flere eksponeringer for varemerket og dermed en høy merkekjennskap. Forbrukerne opplever oss fortsatt som ett varemerke, sier Lindén.

Powered by Labrador CMS