Velg hvilken kategori du vil lese om:
Foto og video // Handel // Hvitevarer // Lyd og bilde // Mobile produkter // Musikkbransjen // Småelektrisk // Spill og data // Verksted
SPORTSKLOKKE FRA FOSSIL
– Fossil Sport er cirka 40 prosent lettere enn våre andre smartklokker fra Mikael Kors, Emporio Armani og Fossil, sier Vidar Svåsand i Fossil.
Det amerikanske selskapet produserer smartklokker, smykker, lærprodukter og tilbehør, alt med fokus på mote og design, der smartklokker utgjør over dobbelt så mye som de andre kategoriene til sammen. Elkjøp har hatt smartklokkene deres i porteføljen i et par år, med varemerkene Mikael Kors, Emporio Armani og Fossil. Listen over egne og lisensierte varemerker Fossil-gruppen eller har er lang, med navn som Misfit, Skagen, Tony Burch, Diesel, DKNY og Puma.
– Fossil Sport har som våre øvrige klokker pulsmåler, GPS, betalingsløsning, den er vanntett og kan laste ned musikk på den. Det som skiller den ut er at den er cirka 40 prosent lettere enn våre andre klokker, den er bygd i aluminium med silikonrem som gir et mer sportslig preg, samtidig som det tiltalende utseendet gjør at den kan brukes ved alle anledninger, sier Svåsand.
På smartklokkene våre er innmaten lik, med operativsystemet Wear OS by Google og en Qualcomm Snapdragon Wear 3100-prosessor
Mikael Kors mest pop
Fossil Sport kom i butikkene i sommer, og prisen er 2.500 kroner.
– Hvilket av varemerkene selger best?
– Mikael Kors er det mest populære merket, men Fossil ligger svært gunstig i pris vokser veldig bra. På smartklokkene våre er innmaten lik, med operativsystemet Wear OS by Google og en Qualcomm Snapdragon Wear 3100-prosessor, men designet er ulikt. Vi arbeider også med vanlige klokker, sier Svåsand.
– Hvordan fungerer Elkjøp som salgskanal?
– For oss er smartklokker en forholdsvis ny verden, som vi kom inn i for fire år siden, de seneste par årene sammen med Elkjøp. Dem vi møter her på Campus Tech kan absolutt dette, mens moteaspektet er noe nytt for dem, sier Svåsand.