Velg hvilken kategori du vil lese om:
Foto og video // Handel // Hvitevarer // Lyd og bilde // Mobile produkter // Musikkbransjen // Småelektrisk // Spill og data // Verksted
JBL KJØRER QUANTUM
– Vi er et utendørsmerke, selv om produktet vi har valgt å vise fram her på Campus er mer typisk innendørs, sier Trond Gulbrandsen i Harman.
Han er nordisk nøkkelkundeansvarlig, og har tatt plass utenfor Elkjøps messehall i The Qube på Gardermoen, for å vise JBLs siste innen gaming-lyd.
JBL Quantum er serien spillhodetelefoner fra JBL, som første gang ble vist på CES-messen i januar 2020.
– Vi er nå på full fart inn i Elkjøp-butikken, og har derfor fått kjørt opp denne trucken som er eneste i sitt slag i Nord-Europa. Her får vi demonstrert hodetelefonene på både Playstation 5 og PC, og lager liv og røre, sier Gulbrandsen.
Her får vi demonstrert hodetelefonene på både Playstation 5 og PC, og lager liv og røre
Sphere 360
– Hva trekker dere fram som viktig for Elkjøp-selgerne som er innom?
– Vi har slagordet «sound is survival”, og det gjelder ikke minst innen gaming hvor det å få med seg hva som skjer i omgivelsene er viktig. Ikke minst viser vi fram vår nyeste Sphere 360-teknologi, som gir kringlyd i hodetelefonene, sier Gulbrandsen.
– Hvordan er markedet for gaming-hodetelefoner nå?
– Vi kom til et marked som var godt, til og med før korona, men det er heftig konkurranse. Vi kjemper med de som kun jobber mot dette segmentet, men markedet er enormt og ikke minst delt med den kundegruppen vi har fra før på JBL, nemlig yngre mennesker, sier han.
– Hvor viktig er det å være til stede her på Campus?
– Det er kjempeviktig, og vi bruker mye tid og ressurser på dette, sier Gulbrandsen.