Kristin Hovland er kommunikasjonssjef i Komplett. Foto: Komplett

KORONA-VEKST FOR KOMPLETT

– Komplett opplever i disse vanskelige tider sterk omsetningsvekst, da folk holder seg hjemme og bestiller varer via nett, sier Kristin Hovland.

Publisert

Hun er kommunikasjonssjef i Komplett.

– Dette er en krevende situasjon for alle bransjer i Norge og Komplett skal gjøre sitt til for å holde hjulene i gang. Komplett er en stor leverandør av nødvendige produkter som for eksempel datautstyr og hvitevarer, sier Hovland.

Hun sier Komplett som organisasjon har sterkt fokus på tre områder.

– For det første må vi ta vare på de ansatte. Av den grunn har vi isolert deler av virksomheten slik at vi ikke får en intern smitte gjennom hele vår produksjon. For det andre stiller vi strenge krav til de selskaper som frakter varer hjem til våre kunder for å forhindre smitte. For det tredje jobber vi intenst med å sikre tilgang av varer slik at våre hyller ikke blir tomme, sier Hovland.

– Hvilke varegrupper er det folk kjøper mest av?

– Gamingutstyr, skjermer, mus, tastatur, nettverksutstyr, TV og frysere.

– Hvordan lagerkapasiteten er på de mest populære produktene?

– Vi har fortsatt mange produkter på lager.

Elektronikkbransjen.no/korona

På elektronikkbransjen.no/korona har vi samlet alle saker om hvordan spredningen av koronaviruset (Covid-19) påvirker bransjen.

Powered by Labrador CMS