Velg hvilken kategori du vil lese om:
Foto og video // Handel // Hvitevarer // Lyd og bilde // Mobile produkter // Musikkbransjen // Småelektrisk // Spill og data // Verksted
Puro Evoke og Siesta Rise
Pressemelding fra Puro 2. september 2015:
Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.
Pure tar grep om radiomarkedet med tidenes sortimentsutvidelse:
Åtte nye og innovative produkter for enhver smak
Pure lanserer en ny kolleksjon digital- og internettradioer (DAB) med Bluetooth. 2015/16-serien består av produkter i en rekke prisklasser – alle med Pures ikoniske lydkvalitet og innovative design.
Det nye sortimentet inneholder blant annet Evoke F3 digital- og internettradio med Bluetooth og Spotify Connect, den tredje generasjonen av verdens bestselgende digitalradiofamilie, One Midi, Midi og Maxi, den nye nattbordradioen Siesta Rise og Evoke C-serien, en serie med alt-i-ett lydsystemer for hjemmet.
Digitalradio gjør betydelige fremskritt i og utenfor Europa med Norge som det første landet til å forplikte seg til en overgangsdato i 2017.
Storbritannia nærmer seg stadig å oppnå kriteriene som er nødvendige for å bestemme en overgangsdato * og 2016 vil se den største kommersielle radio-ekspansjonen i Storbritannia med lanseringen av den andre nasjonale digitaltradio-multiplexer.
Danmark, Tyskland og Sveits har alle gjort viktige utviklingssteg på veien mot bytte til DAB mens Nederland fortsetter å rulle ut nye regionale digitalradio-multiplexere.
Digitalradiodekningen øker også i Italia og i Frankrike der det skal foregå en høring om den andre bølgen av byer som skal gå over til DAB etter Paris, Nice og Marseille.
Mens den tradisjonelle radioen fortsetter å ha den største andelen lyttere** øker også forbruket av internet-radio og ”on demand streaming”. Dette bildet vil imidlertid endre seg ettersom den yngre generasjonen ser strømming som den nye trenden***.
–Hos Pure streber vi kontinuerlig etter å utvikle produkter av høy kvalitet som imøtekommer forbrukernes krav. Vår nye serie gjenspeiler fremskrittet DAB-radio nå gjør i Europa samtidig som de legger til rette for veksten av streaming, sier Nick Hucker, global markedsdirektør i Pure.
Evoke F3 – Internett-radio
Først ute i lanseringene er Evoke F3, en kompakt digital- og internettradio med Bluetooth og Spotify Connect. Evoke F3 kommer med et lettlest 2.4 tommer TFT fargedisplay og fjernkontroll slik at man enkelt kan finne frem til det man ønsker å høre på. Evoke F3 inneholder Pures internettradio-service med tilgang til mer enn 25 000 radiostasjoner fra hele verden og rundt 270 000 podcasts.
Evoke F3 kommer i et akustisk fintilpasset trekabinett med en matt sort overflate. Som alle radioene fra Pure leverer Evoke F3 overlegen lydkvalitet.
Introduserer “One”-familien
Pure lanserer den tredje generasjonen av verdens bestselgende digitalradiokolleksjon med One Mini, Midi og Maxi. Den nye One-familien har et fresht design, bedre lyd og større display. I tillegg kommer den med brukervennlige og tilgjengelige knapper i topp.
Evoke C-serie
Evoke C er en serie med alt-i-ett underholdningssystem som tar designelementer fra Pures ikoniske Evoke-serie. De tre produktene i serien, Evoke C-D4, C-D6 og C-F6 tilbyr en rekke valgmuligheter for lyd fra digitalradio, FM-radio og nettradio til Bluetooth eller CD.
Siesta Rise
Siesta Rise er det siste tilskuddet til Pures Siesta-familie. Den er skreddersydd med funksjonaliteter for nattbordet, men passer godt også i andre rom. Dette er en digitalradio med lekkert design, USB port for lading av smarttelefon og lyd av ypperste kvalitet.
Siesta Rise kommer med et lettlest ultra-klart display med lys som dimmes automatisk for å tilpasse seg belysningen i rommet. Man kan også tilpasse lysstyrken manuelt.
Fotnoter:
*Det er planlagt at overgangen til digitalradio vil skje om minimum to år etter spesifikke kriterier er oppfylt. Kriteriene er:
- Nasjonal digital radiodekning å matche FM-dekning
- Lokal digitalradio for å nå 90% av befolkningen
- 50% av radiolytting skal være på digitale radioplattformer
**UK Audiomonitor-rapport, utarbeidet av Audiencenet Q1 2015 – viser at 68% av Storbritannias befolkning lytter til kringkastet radio. Lyttertallene til internbaserte lydkilder vokste med 7%. De siste RAJAR tallene for Storbritannia viser også at 89.9% av Storbritannias voksne lytter til radio hver uke - Rajar Q2 2015