TETTERE PÅ PRODUSENTENE

Et godt samarbeid med mobil- og nettbrettprodusenter som Samsung og Apple, gjør at tilbehørsprodusenten Dbramante1928 ser lyst på framtiden.

Publisert Sist oppdatert

Dbramante1928 fokuserer på tilbehør til mobiltelefoner- og nettbrett utformet i skinn, og ble startet for knappe tre år siden, av blant annet Dennis Dress. Han eier og leder også Intelligent Minds, som representerer Creative, PNY og Archos i Vest-Europa.

Hull i markedet

Å få informasjon tidlig om nye modeller og formfaktorer fra leverandører som Samsung og Apple er alfa og omega for en tilbehørsprodusent

– Vi har spesialisert oss på å lage tilbehør til mobiltelefoner, nettbrett, PC-er og egne bagger i skinnutførelse. Da vi startet så vi at det var et stort gap i markedet, mellom billige plastdeksler, og svært dyre produkter fra leverandører som Louis Vuitton og Hugo Boss. Våre skinnprodukter ser og føles eksklusive ut, men koster ikke alt for mye mer enn annet tilbehør, sier Dress til fagbladet Elektronikkbransjen.

Han forteller merket har blitt godt mottatt hos kjedene, og de jobber nå også tett mot produsentene.

– Å få informasjon tidlig om nye modeller og formfaktorer fra leverandører som Samsung og Apple er alfa og omega for en tilbehørsprodusent. Vi har nå et svært godt forhold til Apple, og har nettopp blitt en akkreditert partner av Samsung hvor vi får informasjon litt før våre konkurrenter, sier han.

Skinn er salgsargumentet

Samsung har vist fram mye eget tilbehør under årets IFA-messe, hvordan påvirker det deres strategi?

– De fleste av produktene de viste fram er utformet i plast, så miksen mellom dem og oss er veldig bra. De har bevisst brakt oss inn for på skinnsiden, hvor det er et høyere prispunkt, sier Dress.

Under årets messe vise Dbramante1928 blant annet fram nye deksler til Samsung Note 3 og 10.1, med støtte for å sette opp skjermen, og nye farger i mørk og lys brun, samt hvitt.

Powered by Labrador CMS