BRANSJEKVELD I DRØBAK

– Jeg ser ikke bort fra at dette blir en tradisjon. Folk i bransjen har behov for å ha en sosial tilhørighet til hverandre.

Publisert Sist oppdatert

Det sier Martin Vinje i Martin Vinje Company, som representerer Kenwood og DeLonghi i Norge. Lørdag 25. august hadde han invitert bransjen til treff på Sjøsenteret i Drøbak, der selskapet har kontorer og utstillingsrom. Arrangementet skjedde i samarbeide med Heitmann Marine AS, som er lokalisert på samme sted.

– Responsen var akseptabel, og det var en rekke bransjeutøvere fra brunt, hvitt og ulike kjeder som fikk varme retter tilberedt på Kenwoods-maskiner. Men man kan ikke vinne alle kamper og vi skulle ønsket at deltakelsen var større. En forklaring kan være at dette var den første helgen etter skolestart, med all verdens aktiviteter, sier Vinje til fagbladet Elektronikkbransjen.

– Hva var tanken bak arrangementet?

Det er der de store gevinstene ligger, mer enn i powerpoint-fremføringene

London-buss

– Vi er veldig stolt av stedet og selskapets beliggenhet her i strandkanten i Drøbak. Dessuten merker vi det jo på alle de faglige samlingene og kursene vi deltar på at både leverandører og kjedeansatte samles rundt bordene i pausene. Det er der de store gevinstene ligger, mer enn i powerpoint-fremføringene, sier Vinje på telefon.

På programmet sto aktiviteter av tverrfaglig karakter, preget av selskapene som holder til ved Sjøsenteret på Husvikholmen. Blant annet ble det utstilt elektriske biler fra Tesla, seilbåter og produkter fra Kenwood og DeLonghi, og bandet A1 holdt konsert.

– London-bussen med to etasjer, som vi pleier å leie inn for å vise Kenwoods bakgrunn fra England, var også der. Dette var en trivselsfaktor for alle som hadde med barn, som satte stor pris på å løpe opp og ned trappene, sier Vinje.

Powered by Labrador CMS