MERKER IKKE FINANSKRISEN

– Omsetningen av produktene våre er nærmest upåvirket av finanskrisen. Vi har en tosifferet vekst.

Det sier Martin Vinje, daglig leder for Martin Vinje Co ASA, på utstillingen sin på Elektrofil-messen. Han ser muligheten for fokus på produktene han markedsfører fra DeLonghi og Kenwood.

– I disse tider ser vi at mange satser på hjemmehygge og aktiviteter til for eksempel å lage mat. Det betyr økt interesse for produkter vi bruker på kjøkkenet, sier Vinje.

Han ser vekst i interessen for og salget av kjøkkenmaskinene fra Kenwood og særlig for de mer avanserte modellene med blant annet kraftigere motor. I tillegg kommer mengden av utstyrsdeler til slike maskiner, som gjør dem allsidige. Dermed mener Vinje at de fleste bare trenger en maskin på kjøkkenet for å dekke de fleste behov innen matlaging.

Mørke kaffesmaker

– På DeLonghi ser vi at omsetningen for automatiske kaffemaskiner endelig løsner. Av bransjestatistikkene ser vi at kategorien espressomaskiner nå representerer mer enn halvparten av den totale verdien for vanlige kaffetraktere. Vi har tett samarbeid med Evergood, som er det største kaffemerket i Norge. De har nå lansert en ny kaffetype som gjør at man mer nærmer seg smaken til de mørke kaffesortene, sier Vinje.

Han ser publikums ønske om å få fersk, nykvernet kaffe i riktig mengde som en gunstig utvikling i forhold til at man tradisjonelt har kastet alt for mye ferdiglaget kaffe.

Powered by Labrador CMS