NYE ELSPARKESYKLER FRA NINEBOT

Ninebot KickScooter MAX G2 skal være den ultimate pendlermodellen. Foto: Segway-Ninebot

Etter å ha solgt 10 millioner elsparkesykler, utvider Segway-Ninebot med fire nyheter; MAX G2, F2-, E2- og C2-seriene.

Publisert Sist oppdatert
Ninebot KickScooter MAX G2. Pris: 10.700,- Foto: Segway-Ninebot

Ninebot KickScooter MAX G2 skal ifølge en pressemelding fra Witt AS, som distribuerer merket i Norge, være den ultimate pendlermodellen.

– Alt handler om den beste kjøreopplevelsen, heter det.

MAX G2 har en bakhjulsdrevet motor med makseffekt på 900 watt, som skal gjøre det mulig å kjøre i hellinger på opptil 22 prosent. Hjulene på 10 tommer er selvtettende og slangeløse, og skal gi økt rekkevidde med den nye teknologien RideyLong, opp til 70 kilometer. Sammenlignet med forgjengeren har MAX G2 fått nye funksjoner som skal gi bedre kontroll, sikkerhet og komfort, med hydraulisk fjæring foran, dobbel fjerning bak, innebygde blinklys i et bredere styre, tyverialarm og Traction Control-system (TCS). Kan spores med Apples «Finn enhet»-funksjon.

Segway-Ninebot viser sine nye produktnyheter på MWC-messen i Barcelona. Foto: Marte Ottemo

F2-serien

F2-serien består av modellene F2, F2 Plus og F2 Pro. Også disse har fått et bredere styre med innebygde blinklys, og 10 tommers selvtettende slangeløse dekk, samt Apples «Finn enhet». Serien har bakhjulstrekk, skivebrems foran og elektronisk brems bak, samt Traction Control for økt sikkerhet på glatte underlag. I tillegg har F2 Pro frontfjæring.

Ninebot KickScooter F2-serien består av modellene F2 (6.500,-), F2 Plus (7.100,-) og F2 Pro (7.800,-). Foto: Segway-Ninebot

E2-serien

Ninebot KickScooter E2 (4.000,-) og E2 Plus (4.300,-). Foto: Segway-Ninebot

Ifølge Witt er dette en prisvennlig serie, bestående av Ninebot KickScooter E2 og E2 Plus. Disse skal være praktiske, med et såkalt surf-design, forstørret dashbord, slitesterke uthulede dekk for forbedret støtdemping, dobbelt bremsesystem og kraftig motor.

– Perfekt til korte pendlerturer, heter det fra Witt.

C2-serien

C2-serien retter seg mot barn, med Ninebot KickScooter C2 og C2 Pro.

– Uavhengig av barnets alder og høyde finnes det en passende KickScooter for alle barn, skriver Witt i sin pressemelding.

Begge modellene i C2-serien har sikkerhetsfunksjoner som trommelbremser og en mer robust ramme. I tillegg har C2 Pro en hastighetsbegrenser som kan stilles inn via appen, samt integrert blåtann-høyttaler. Styret på C2 Pro er justerbart, slik at elsparkesykkelen kan vokse i takt med barnet.

Ninebot KickScooter C2 (2.700,-) og C2 Pro (3.300,-). Foto: Segway-Ninebot

Morsom kjøring

Ifølge pressemeldingen fra Witt er Segway-Ninebot et high-tech-selskap, og en av verdens ledende produsenter av elektrisk mobilitet.

– Med bruk av teknologisk innovasjon innen mikromobilitet sikres ikke bare en utmerket kjøreopplevelse, men også morsom kjøring, skriver Witt.

I tillegg til de nye elsparkesyklene som lanseres, går Segway-Ninebot nå inn i L3e-A1-kategorien med sin nye eScooter, tilsvarende lett motorsykkel opp til 125 cm3.

Den raske overgangen fra bensindrevne motorer til eScootere forventes også i den kraftigere L3e-A1-kategorien

– På bare seks år har det elektriske segmentet vokst fra tre til 38 prosent i de største europeiske markedene innenfor L1e-B-kategorien, skriver Witt.

L1e-B er tilsvarende moped med makshastighet 45 km/t.

– Her har Segway på bare ett år oppnådd ledende markedsandeler. Den raske overgangen fra bensindrevne motorer til eScootere forventes også i den kraftigere L3e-A1-kategorien. Og det er nettopp her Segway-Ninebot annonserer sin nyeste modell, skriver Witt i pressemeldingen.

Segway eScooter E300SE

Segway eScooter E300SE akselererer fra null til 50 km/t på 2,89 sekunder, og har en rekkevidde på 130 km. Det er mulig å plassere et tredje batteri under setet, og da økes rekkevidden med cirka 50 prosent. Maks hastighet er 105 km/t. Hvert batteri er utstyrt med et intelligent batteristyringssystem (BMS) for å gi ekstra beskyttelse, maksimere sikkerheten og forlenge batterilevetiden. Hydrauliske skivebremser foran og bak med «J. JUAN» dual piston-kaliper for kraftigere bremsing.

Et oppbevaringsrom på 34 liter har plass til to halvhjelmer. Airlock-systemet i «RideyGo!» gjør det mulig å slå eScooteren på og av automatisk via blåtann.

Segway eScooter E300SE. Foto: Segway-Ninebot

Ninebot Gokart PRO

Ninebot Gokart PRO kommer snart på det europeiske markedet, og skal være fullstendig redesignede. Både størrelse og hastighet kan justeres, for tilpasning til barn og voksne. I appen kan man velge blant fire kjøremoduser, fra «safe-mode» til «race-mode».

– Med 40 km/t sportsytelse, 1,02G akselerasjon og driftsfunksjon, overgår denne modellen tradisjonelle 125cc gokarts, skriver Witt.

Ninebot Gokart PRO (23.000,-). Foto: Segway-Ninebot
Powered by Labrador CMS