Ninebot KickScooter MAX G2 skal ifølge en
pressemelding fra Witt AS, som distribuerer merket i Norge, være den ultimate
pendlermodellen.
– Alt handler om den beste kjøreopplevelsen, heter det.
MAX G2 har en bakhjulsdrevet motor med makseffekt på 900 watt,
som skal gjøre det mulig å kjøre i hellinger på opptil 22 prosent. Hjulene på 10
tommer er selvtettende og slangeløse, og skal gi økt rekkevidde med den nye teknologien
RideyLong, opp til 70 kilometer. Sammenlignet med forgjengeren har MAX G2 fått nye
funksjoner som skal gi bedre kontroll, sikkerhet og komfort, med hydraulisk
fjæring foran, dobbel fjerning bak, innebygde blinklys i et bredere styre,
tyverialarm og Traction Control-system (TCS). Kan spores med Apples «Finn enhet»-funksjon.
Annonse
F2-serien
F2-serien består av modellene F2, F2 Plus og F2
Pro. Også disse har fått et bredere styre med innebygde blinklys, og 10 tommers
selvtettende slangeløse dekk, samt Apples «Finn enhet». Serien har bakhjulstrekk,
skivebrems foran og elektronisk brems bak, samt Traction Control for økt
sikkerhet på glatte underlag. I tillegg har F2 Pro frontfjæring.
E2-serien
Ifølge Witt er dette en prisvennlig serie,
bestående av Ninebot KickScooter E2 og E2 Plus. Disse skal være praktiske, med
et såkalt surf-design, forstørret dashbord, slitesterke uthulede dekk for
forbedret støtdemping, dobbelt bremsesystem og kraftig motor.
– Perfekt til korte pendlerturer, heter det fra Witt.
Annonse
C2-serien
C2-serien retter seg mot barn, med Ninebot KickScooter
C2 og C2 Pro.
– Uavhengig av barnets alder og høyde finnes det en passende
KickScooter for alle barn, skriver Witt i sin pressemelding.
Begge modellene i C2-serien har sikkerhetsfunksjoner som
trommelbremser og en mer robust ramme. I tillegg har C2 Pro en
hastighetsbegrenser som kan stilles inn via appen, samt integrert blåtann-høyttaler.
Styret på C2 Pro er justerbart, slik at elsparkesykkelen kan vokse i takt med
barnet.
Morsom kjøring
Ifølge pressemeldingen fra Witt er Segway-Ninebot et
high-tech-selskap, og en av verdens ledende produsenter av elektrisk mobilitet.
– Med bruk av teknologisk innovasjon innen mikromobilitet
sikres ikke bare en utmerket kjøreopplevelse, men også morsom kjøring, skriver
Witt.
Annonse
I tillegg til de nye elsparkesyklene som lanseres, går Segway-Ninebot
nå inn i L3e-A1-kategorien med sin nye eScooter, tilsvarende lett motorsykkel opp til 125 cm3.
Den raske overgangen fra bensindrevne motorer til eScootere forventes også i den kraftigere L3e-A1-kategorien
– På bare seks år har det elektriske segmentet vokst fra tre
til 38 prosent i de største europeiske markedene innenfor L1e-B-kategorien, skriver Witt.
L1e-B er tilsvarende moped med makshastighet 45 km/t.
– Her
har Segway på bare ett år oppnådd ledende markedsandeler. Den raske overgangen
fra bensindrevne motorer til eScootere forventes også i den kraftigere
L3e-A1-kategorien. Og det er nettopp her Segway-Ninebot annonserer sin nyeste
modell, skriver Witt i pressemeldingen.
Segway eScooter E300SE
Segway eScooter E300SE akselererer fra null til 50
km/t på 2,89 sekunder, og har en rekkevidde på 130 km. Det er mulig å plassere
et tredje batteri under setet, og da økes rekkevidden med cirka 50 prosent. Maks
hastighet er 105 km/t. Hvert batteri er utstyrt med et intelligent
batteristyringssystem (BMS) for å gi ekstra beskyttelse, maksimere sikkerheten
og forlenge batterilevetiden. Hydrauliske skivebremser foran og bak med «J.
JUAN» dual piston-kaliper for kraftigere bremsing.
Et oppbevaringsrom på 34 liter har plass til to halvhjelmer.
Airlock-systemet i «RideyGo!» gjør det mulig å slå eScooteren på og av automatisk
via blåtann.
Ninebot Gokart PRO
Ninebot Gokart PRO kommer snart på det europeiske
markedet, og skal være fullstendig redesignede. Både størrelse og hastighet kan
justeres, for tilpasning til barn og voksne. I appen kan man velge blant fire kjøremoduser,
fra «safe-mode» til «race-mode».
– Med 40 km/t sportsytelse, 1,02G akselerasjon og
driftsfunksjon, overgår denne modellen tradisjonelle 125cc gokarts, skriver
Witt.