Jon Olav Næss (t.v) i Elesco Norge AS og Per Endsjø i Grundig Nordic er fornøyd med det nye samarbeidet. Foto: Jan Røsholm

GRUNDIG VELGER ELESCO

Grundig Nordic vokser innen hvitevarer, og har inngått en sentralavtale med servicekjeden Elesco.

Publisert

Grundig Nordic startet med hvitevarer i 2013, og distribuerer merkevarene Beko, Blomberg og Grundig.

– Salget vårt av hvitevarer er økende, og vi ser at behovet for oppfølging i ettermarkedet har endret seg. Derfor har vi nå inngått en avtale om en komplett serviceløsning med Elesco Norge, sier Per Endsjø, som er nordisk servicesjef i Grundig Nordic.

Lik løsning i hele landet

Vi tror på en helhetlig kjedeløsning som dekker hele Norge

Et verksted i Elesco-systemet har tidligere reparert Grundig tv-apparat, mens hvitevareservice var utført av ulike avtaleverksted rundt om i landet.

– Vi tror på en helhetlig kjedeløsning som dekker hele Norge, både de store byene, men også steder der volumet er mindre og avstandene større, sier Endsjø. Avtalen gjelder både brune- og hvitevareservice.

For Elesco Norge er dette en viktig avtale.

– Et Elescoverksted har tidligere reparert tv fra Grundig, men nå får alle våre medlemmer tilgang til all hvitevareservicen, samt at alle i kjeden også kan utføre service på Grundig brunevarer. Det er viktig for oss, sier Jon Olav Næss, daglig leder i Elesco Norge AS. Elesco Norge AS har sitt hovedkontor på Skytta utenfor Oslo, der servicekoordinatorer organiserer hele verdikjeden for de enkelte verksteder. Kjeden består i dag av 28 medlemsverksteder, samt rundt 20 eksterne verksteder kjeden samarbeider med.  Grundig Nordic har en intern serviceavdeling i Ski med teknisk callsenter, som dekker hele Norden.

– Fra callsenteret vil vi være mye mer delaktig i support, både til sluttkunder og til verkstedene, sier Endsjø.

Grundigs interne serviceavdeling i Ski gir support både til sluttkunder og verksteder. Foto: Jan Røsholm
Powered by Labrador CMS