SERVICE PÅ BRYGGEKANTEN

Elesco-kjeden melder om ny avtale med Whirlpool, og har avholdt sin store høstkonferanse i Tønsberg.

Publisert Sist oppdatert

150 deltakere fra Elescos 28 verksteder inntok Quality Hotel Brygga i Tønsberg tidligere i høst, for faglig og sosialt påfyll.

Elesco Norge hadde fra starten i 1995 hovedfokus på brunevareservice, og er også en betydelig aktør på profesjonelle systemer innenfor hotellbransjen og interaktive systemer. De siste årene har selskapet også kommet for fullt på hvitt.

– Vi har siden 2009 satset for fullt på hvitevareservice og andre beslektede produkter og 23 av våre 28 egne verksteder tar nå også hånd om denne varegruppen. I tillegg samarbeider vi med et større antall eksterne verksteder gjennom vårt "HUB"-senter, sier Jon Olav Næss, daglig leder i Elesco.

Samlingen har nå blitt så populær så vi velger å utvide med én dag ekstra neste år

Nå utvides hvitevaresatsningen, ved at Elesco har inngått en serviceavtale med Whirlpool i Norge.

– Elesco har en bra funksjonell administrasjon som håndterer blant annet fordeling av serviceoppdrag, viktig informasjon og foretar garantirapportering til alle verkstedene i kjeden, noe som igjen forenkler vår administrasjon. Samtidig har Whirlpool hatt samarbeid med noen utvalgte Elesco-verksteder tidligere. Disse verkstedene har en bra serviceholdning og yter hva de kan for oss og våre kunder.  Dette er en generell holdning vi både ser og hører i hele kjeden og derfor på tide å utvide vårt samarbeid med enda flere av verkstedene i Elesco, sier Ole Storkaas, feltsjef i Whirlpool Norge.

På årets konferanse var det rekke representanter fra 23 av Elescos egne verksteder, samt leverandører som Samsung Electronics, BSH, LG Electronics, Philips, Whirlpool, Electrolux, Aswo Scandinavia, Elsirk og Quadriga Hotel System. Fra handlersiden var Komplett representert.

– Foruten foredrag fra alle leverandører og handlere var det også klasseromsundervisning fra Samsung, LG, Philips og Quadriga, sier Næss.

– Hva er årsaken til at dere avholder et slikt arrangement hvert år?

– Vi får både faglig oppdatering på tekniske spørsmål og rutiner, og kan utveksle erfaringer i et stort og varierende miljø både på brune- og hvitevarer. Dessuten har vi en hyggelig sosial vinkling ved avslutningen lørdagskvelden. Samlingen har nå blitt så populær så vi velger å utvide med én dag ekstra neste år. Hvitevareservice er ett av våre satsingsområder og det må settes av plass til teknisk oppdatering på de leverandørene vi inngår avtaler med, sier Næss.

Powered by Labrador CMS