Han er daglig leder i Powers nye strømselskap, som
siden i sommer har solgt strømavtaler via egne butikker.
– I motsetning til andre leverandører, sitter vi allerede på
supportfunksjoner, distribusjonskanaler og mange hundre dyktige og sertifiserte
selgere i våre varehus. Dette gjør oss i stand holde kostnadene nede, slik at
vi kan levere lavere priser til kunden, sier Braathen i en pressemelding.
Når Power går inn i strømmarkedet, er det med spotprisavtaler
til privatmarkedet. I sommer ble Eletra Energy medlem av bransjeorganisasjonen
Fornybar Norge, og Braathen sier i pressemeldingen at Eletras spotavtaler vil følge
standardavtalen Fornybar Norge har utviklet i samarbeid med bransjen.
Annonse
Vi skal tilby spotpris, og kun det
Kun spotpris
Selskapet tilbyr to avtaler med 12 måneders
prisgaranti, lav månedsavgift og lavt påslag, heter det.
– Hele vår forretningsmodell går ut på å tilby strømavtaler
som er ryddige, transparente og enkle å forstå – både for kundene og for våre
medarbeidere. Vi skal tilby spotpris, og kun det, sier Braathen.
Braathen mener at der Power har vært en utfordrer i elektronikkbransjen,
skal de nå utfordre strømmarkedet på samme måte.
Annonse
– Vi har satt oss et litt hårete mål om å bli en av de fem
største strømleverandørene i Norden i løpet av fem år. Skal vi klare det, må vi
ha konkurransedyktige priser og de mest fornøyde kundene. Det er det vi skal
jobbe mot, sier Braathen.
Solid kundebase
Ifølge pressemeldingen har selskapet har brukt god
tid på lanseringen, for å kvalitetssikre både produktene og opplæringen.
– Det har gjennom lang tid vært en bransjeglidning der
strømselskapene tilbyr elektronikkprodukter og tjenester som smart elbillading.
Vi har solgt strøm siden 2012, sitter på lang erfaring og god kompetanse på
begge områder, så det er naturlig for oss å bevege oss inn i samme marked.
Samtidig har det også vært viktig å sikre at produktet er godt for kundene,
sier Braathen.
Han mener Powers suksessoppskrift vil være en solid
kundebase, god kunnskap om strømmarkedet og et stort moderselskap i ryggen.
– Målet vårt er å gjøre det enkelt og trygt å kjøpe strøm,
sier Braathen.