BYGGER KOMPETANSE I STOR STIL

På Elbit-arrangementet på Lillestrøm fikk 2.200 ansatte i Elkjøp Nordic produkt- og salgstrening i stor stil.

Publisert Sist oppdatert

Elbit er Elkjøps interne messe for produktpresentasjoner og kompetansebygging. I løpet av tiden messen varer skal rundt 2.200 ansatte gjennom en lang rekke kurs og foredrag rundt konsernets eksisterende og kommende produkter. Elbit er konsentrert rundt produkter i brunevarekategorien. Dette omfatter alt fra TV til mobiltelefoner. Hvitevarene har sitt eget arrangement, Eldomestic, og er ikke en del av Elbit.

Stor messe

Mye av tiden brukes til kompetansebygging rundt produkter, produktlinjer og tjenester

Vi tok en tur rundt i messeområdet og det er slett ingen liten messe det her er snakk om. Hele 77 utstillere er på plass, og stort sett alle de store produsentene er representert og mange småprodusenter får også muligheten til å presentere sin produkter til de ansatte i Elkjøp-konsernet. Dette er et viktig utstillingsvindu, kanskje særlig for småprodusentene, og er en unik mulighet til å skape oppmerksomhet rundt sine produkter blant de ansatte i Elkjøp. Dette igjen vil gi de ansatte bedre grunnlag for anbefalinger til fremtidige kunder.

Kompetanse

Byggingen av kompetanse er et viktig element på arrangementet. I løpet av tiden det varer skal de ansatte gjennom kurs og foredrag om alle elementer i Elkjøps virksomhet.

Mye av tiden brukes til kompetansebygging rundt produkter, produktlinjer og tjenester. Stort sett alle produsenter har sine egne kurs der alle viktige deler av produkter og tjenester gås gjennom i detalj.

Som både Sebastian James og Jaan Ivar Semlitsch er inne på, er kompetanse er meget viktig del av konsernets virksomhet. Dette er i tillegg til selve produktene noe av det viktigste som møter kundene og det er helt avgjørende for måten kundene oppfatter Elkjøp. Med voksende tjeneste segmenter som hjemmeinstallering og støtte blir kompetanse et avgjørende element i det totale tilbudet fra Elkjøp.

Powered by Labrador CMS