En kjele fra WMF med Fusiontec, et tyskutviklet materiale som skal være svært ripebestandig og rustfritt, samt fremdeles å se nytt ut etter flere års bruk. Foto: WMF

WMF HOS TEFAL-OBH NORDICA

Siden januar har Tefal-OBH Nordica Group solgt småelektriske produkter fra WMF, og siden april også bestikk og kokekar.

Publisert

Nå finnes produkter fra WMF tilgjengelig for alle i Elon-gruppens butikker, inkludert Euronics i Norge.

– De kan alle tilby sine kunder produkter fra WMF. Dette er veldig positivt, da denne kanalen ikke har hatt tilgang til disse varemerkene tidligere, sier Johan Eklind, Sverigesjef i Tefal-Nordica Group.

Vi møter ham på Elon-messen 2018 i Ørebro, der produktene vises.

Johan Eklind (t. v.) og Rasmus Gammelgaard fra Tefal-OBH Nordica Group på Elon-messen 2018. Foto: Ola Larsson

Tefal-OBH Nordica er et selskap i Groupe Seb-konsernet, som er verdensledende innen småelektriske apparater og kjøkkenutstyr. Konsernet har hovedkontor i Lyon i Frankrike, mens hovedkontoret for Norden ligger i Stockholm.

Groupe Seb har totalt 32.000 ansatte, og arbeider i mange kategorier innen småelektrisk og kjøkkenutstyr i de fleste land i verden.

– Hvert sekund selges det åtte produkter av våre varemerker. Vi har seks globale varemerker, som Tefal, Krups, Moulinex og Rowenta, men vi har også 20 lokale merker hvor det største i Norden er OBH Nordica, sier Eklind.

WMF siden 1853

I 2016 kjøpte Groupe Seb det tyske selskapet WMF (Württembergische Metallwaren Fabrik), med cirka 6.000 ansatte. WMF ble grunnlagt i 1853, og har vunnet mange designpriser opp gjennom årene.

WMF skal tilføre Tefal-OBH Nordicas kunder et nytt innovativt perspektiv, tiltrekke nye kunder samt øke kategoriens verdi

– WMFs produkter ligger i premiumsjiktet, og finnes i mange kategorier som for eksempel kjeler, småelektriske produkter, bestikk og profesjonelle kaffemaskiner. Felles for alle er at de har høyeste kvalitet kombinert med et klart designspråk, sier Eklind.

Det finnes mange WMF-produkter å velge mellom, blant annet KitchenMinis som retter seg mot dem med liten plass på kjøkkenet samt singelhusholdninger.

– Tanken er at WMF skal tilføre Tefal-OBH Nordicas kunder et nytt innovativt perspektiv, tiltrekke nye kunder samt øke kategoriens verdi, sier Eklind.

Fjerde generasjon Kitchenminis fra WMF. Foto: WMF.
Powered by Labrador CMS