Velg hvilken kategori du vil lese om:
Foto og video // Handel // Hvitevarer // Lyd og bilde // Mobile produkter // Musikkbransjen // Småelektrisk // Spill og data // Verksted
STORT SUG ETTER STØVSUGERE
OBH satser stort på støvsugere, og lanserer 16 nye modeller i løpet av året. – En stor trend nå er oppladbare støvsuger med høy kvalitet, sier Johan Eklind.
Han er landssjef i Sverige for Tefal-OBH Nordica Group, og vi møter ham på utdanningsmessen Elon Expo, som ble avholdt i Ørebro i Sverige den første uken i april.
Johan Eklind forteller at det er et stort fokus på selskapets støvsugere dette året.
– Handlerne er veldig interesserte og de nye modellene skal være svært konkurransedyktige. De er markedsført i Europa under varemerket Rowenta, mens de i Norden heter OBH Nordica, siden vi har 97 prosent merkevaregjenkjennelse på dette merket, sier Eklind.
Stillegående
I løpet av året vil OBH Nordica lansere ikke mindre enn 16 nye støvsugermodeller, inndelt i fire underkategorier; støvsugere med og uten pose, oppladbare støvsugere for gulv samt oppladbare støvsugere for gulv, vegger og tak.
Vi tror at tradisjonelle posestøvsugere kommer til å tape litt i markedet fremover, ettersom oppladbare støvsugere nå er blitt så bra
OBH Nordica oppgir at modellene skal være stillegående uten at det skal gå utover kvaliteten, og blant finessene er blant annet børsteholdere både på røret på håndtaksdelen og rundt støvsugerrøret nederst, slik at man slipper løse børster.
– En stor trend nå er oppladbare støvsuger med høy kvalitet. Vi tror at tradisjonelle posestøvsugere kommer til å tape litt i markedet fremover, ettersom oppladbare støvsugere nå er blitt så bra, sier Eklind.
Han sier støvsugere er den største kategorien innen småelektrisk, og står for cirka 30 prosent av verdien i kategorien.