Peter Olsson i Tura Scandinavia med øreproppene Joy. Pris: 500,- Foto: Stian Sønsteng

FARGERIKT FRA HAPPY PLUGS

– Happy Plugs skal fortsatt være det fargerike varemerket, som står frem i butikkhyllene, sier Peter Olsson i Tura Scandinavia.

Publisert

Han er svensk salgssjef og viseadministrerende direktør i selskapet, som siden årsskiftet har eid Happy Plugs. Det svenske selskapet Happy Plugs, som ble etablert i 2011 i Stockholm, flyttes etter sommeren til Tura Scandinavias hovedkontor i Kungsbacka.

– Det er tre ansatte som blir med oss videre. Tidligere var de langt flere, men våre avdelinger for økonomi, marked, salg og innkjøp/produksjon vil også ta seg av Happy Plugs, sier Peter Olsson til fagbladet Elektronikkbransjen.

Vi møter ham i april på opplæringsmessen Elon Expo i Örebro.

Fargerik butikkvegg

Oppkjøpet gir Tura muligheten til å utvide distribusjonen i Europa

– Det som skiller Happy Plugs fra andre, er fargene. Samme modell kommer i kanskje ti farger, og dette gjør at merket skiller seg ut på veggen i butikken, også takket være forpakningen i plast, som tydelig viser hvordan produktet ser ut. Selv om vi bruker plast, har vi lagt vekt på å bruke så mye papp og papir som mulig, sier Olsson.

Han sier de i markedsføringen av Happy Plugs ikke fokuserer så mye på teknologien i produktene.

– Vi forsøker å trykke på kundenes knapper når det gjelder hvilken stil og farge de ønsker, sier Olsson.

Han viser frem en vegg med øreproppene Joy.

– Disse koster 500 kroner, og gir mye for pengene. Vi vil være varemerket for de unge, som tilbyr mange farger og en god kvalitet, sier Olsson.

– Happy Plugs har vært solgt også i andre markeder. Vil dere fortsette med dette?

– Absolutt. Oppkjøpet gir Tura muligheten til å utvide distribusjonen i Europa, og vi vil også se på andre markeder, som Asia og USA, sier Olsson.

Tura Scandinavia har også har et titalls andre egne varemerker, som Gear, Onsala og Isotech.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 3/2023, som ble distribuert uke 25. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.

Powered by Labrador CMS