Nøkkelkundeansvarlig Stein Egil Ristad på EuroCucina 2018, ved siden av Whirlpools slankede vakuumpakker for sous vide, plassert i ovnsskuffen. Foto: Ola Larsson

EN REKKE VAREMERKER FOR ULIKE KUNDER

Whirlpool brukte EuroCucina til å vise fram en lang rekke produkter fra varemerker som Whirlpool, Hotpoint, Indesit og KitchenAid.

Publisert

Av disse var et stort antall smarte og internett-tilkoblede. Stein Egil Ristad, nøkkelkundeansvarlig hos Whirlpool, sier på messen at selskapet er svært innovative på dette området, og at det gjør seg gjeldende i nytteverdi for kunden på flere ulike måter.

To millioner oppskrifter

Målet er at KitchenAid skal bli en av de store merkevarene innen premiumsegmentet

Et eksempel er når koketoppen og kjøkkenviften snakker med hverandre, og viften automatisk øker effekten når det behøves. Et annet eksempel er appen Yummly, med rundt 25 millioner brukere og flere enn to millioner oppskrifter, som kan interagere med produktene og for eksempel gir deg oppskrifter basert på ingredienser du selv velger. Oppskriften kan deretter ses på koketoppene som er utstyrt med egen skjerm.

– I appen kan man for eksempel se forslag til menyer, den kan sende deg handlelister, starte ovnen og mer. Kompatible produkter rulles ut på markedet nå, sier Ristad til fagbladet Elektronikkbransjen.

Whirlpool brukte EuroCucina til å vise fram en lang rekke produkter fra varemerker som Whirlpool, Hotpoint, Indesit og KitchenAid. Messedeltakerne kunne blant annet se innbyggingsprodukter uten utstikkende håndtak, smale vakuumpakkere for sous-vide som plasseres i ovnsskuffen, og induksjonstopper med funksjoner for sjokoladesmelting og oppkok med påfølgende reduksjon av varmen.

Ulike målgrupper

Ristad viser fram en skreddersydd kjøkkenøy fra KitchenAids «Made-To-Measure»-serie. Foto: Ola Larsson.

Stein Egil Ristad forklarer at når det gjelder forskjellene på de ulike varemerkene, har Whirlpool stort fokus på automatikk med blant annet 6th Sense-teknologien, mens Hotpoint legger tydelig vekt på selve matlagingen og å foredle råvarene.

Indesit er gruppens innstegsprodukter, men selv disse har fått smarte funksjoner, som Turn&Cook, hvor man får tilgang til 80 oppskrifter gjennom en vrider på ovnen.

KitchenAid på sin side handler om lidenskap til mat, og kanskje for folk flest mest kjent for sine høyende småelektriske produkter i ulike farger. Ristad sier de også har et bredt utvalg hvitevarer, ikke minst i toppsegmentet. Et produkt som ble vist på EuroCucina er deres skreddersydde kjøkkenøyer, som kalles «Made-To-Measure».

– For KitchenAids del ble det gjort en stor relansering av store hvitevarer for to år siden, og i fjor lanserte vi Black Steel. Målet er at KitchenAid skal bli en av de store merkevarene innen premiumsegmentet, sier Ristad.

Powered by Labrador CMS