FREDAG AKSJONERER VI MOT BARNEKREFT

Fredag aksjonerer Elkjøp og en rekke andre bedrifter til inntekt for Barnekreftforeningen gjennom #Fotballtrøyefredag. Her Isabell Karlsen ved Elkjøp Gulskogen. Foto: Elkjøp Norge

Årets #Fotballtrøyefredag til inntekt for Barnekreftforeningen går av stabelen fredag 6. mai, og Elkjøp er som i fjor på ballen.

Publisert
Så glade var de ansatte ved kjedekontoret til Elkjøp Norge da de fikk ta på seg fotballtrøyene sine i anledning #Fotballtrøyefredag 2021. Foto: Elkjøp Norge
Administrerende direktør Trygve Hillesland i Elkjøp Norge. Foto: Elkjøp

– Vi er så glade for at vi nå kan kjøre konseptet #Fotballtrøyefredag en gang til. Dette skapte enormt med engasjement hos oss i fjor, samtidig som det bidro til den viktigste delen; at Barnekreftforeningen fikk samlet inn tiltrengte midler, sier administrerende direktør Trygve Hillesland i Elkjøp Norge.

Årsaken til at det går såpass kort tid mellom historiens første og andre #Fotballtrøyefredag, er at Barnekreftforeningen har besluttet at den første fredagen i mai skal være fast tidspunkt for aksjonen.

– Etter erfaringene vi gjorde oss forrige gang, har vi denne runden valgt å utfordre andre bedrifter til å gjøre det samme, ved å sende ballen videre. Det er så gledelig å se at mange har tatt utfordringen og i tillegg har sendt ballen videre. Så langt har vi med oss Kiwi, XXL, Jysk, Thon Hotels, Norges Fotballforbund, Gartnerhallen og Bama. Det blir spennende å se hvor mange vi klarer å samle frem til 6. mai, sier Hillesland.

Meningsfylt

Næringslivsansvarlig Camilla K. Reinhartsen. Foto: Barnekreftforeningen

Ideen er hentet fra Football Shirt Friday i England, der fotballnasjonen samles til støtte for arbeidet mot tarmkreft. I Norge går inntektene til Barnekreftforeningen, og i desember ble det samlet inn 700.000 kroner.

Ballen ruller videre

– I år som i fjor, er Elkjøp med som en av våre største og viktigste samarbeidspartnere. I tillegg til å oppmuntre alle ansatte til å gå med sin favorittrøye på jobb fredag 6. mai, sparker de nå ballen videre i eget nettverk, og vi hører fra bedriftene som deltok at dette opplevdes både meningsfylt, sosialt og ikke minst er det gøy for de ansatte, sier næringslivsansvarlig Camilla K. Reinhartsen i Barnekreftforeningen til fagbladet Elektronikkbransjen.

Hun håper foreldre og barn, vennegjenger, idrettslag, bedrifter og fotball-Norge stiller opp for å rette fokus og samle inn midler til barnekreftsaken, og at de deler dette i sosiale medier med å spre nettadressen barnekreftforeningen.no/fotballtroyefredag og emneknaggen #fotballtrøyefredag.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 2/2022, som ble distribuert 19. april. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS