OMPROFILERER 50 BUTIKKER FØR JUL

Frem til midten av november skal nærmere 50 butikker omprofileres til Spaceworld Soundgarden.

Publisert Sist oppdatert

Torsdag 17. september reåpnet de to første butikkene som er skiltet som Spaceworld Soundgarden, ved storsentrene på Strømmen og Ski.

– Vi ruller ut konseptet i tre varianter, knyttet til størrelsen på butikkene. På Strømmen er butikken mindre, da får den en Sound Lounge, mens Ski i tillegg får med seg et lytterom, sier kjedeleder Roar Olafssen i Spaceworld Soundgarden til fagbladet Elektronikkbransjen.

Soundgarden er største eier i det nye selskapet, med 55 prosent, mens Reitangruppen eier resten.

Vi ruller ut konseptet i tre varianter, knyttet til størrelsen på butikkene

Mindre spill

Den tredje varianten er de tradisjonelle sentrumsbeliggende Soundgarden-butikkene, som vil få inn kategorien tele.

– Hva med spill, som til nå har vært en viktig del av sortimentet i Spaceworld-butikkene?

– Dette blir endret til hvordan markedet har utviklet seg. Når det gjelder spilltilbehør beholder vi det, siden dette ikke kan lastes ned fra nett, men vi har justert ned plassen selve spillene får, sier Olafssen.

– Det er travle tider i den nye kjeden?

– Det er utrolig hvor mange timers arbeid man finner plass til i løpet av et døgn. Organisasjonen går nok opp det man i idretten kaller rød sone.

Powered by Labrador CMS