Kommersiell direktør Andreas Westgaard. Foto: Komplett

LEDER INNKJØPENE I GRUPPEN

Ledergruppen som har i oppdrag å realisere innkjøpssynergiene i Komplett Group er nå klar. Gjennomsnittlig bransjeerfaring er 28 år.

Publisert Sist oppdatert

Den 28. november presenterte kommersiell direktør (CCO) Andreas Westgaard sin ledergruppe for innkjøp i Komplett Group, på engelsk kalt «Group Commercial Management Team».

– Med en gjennomsnittlig bransjeerfaring på 28 år er teamets samlede erfaring og kompetanse sterkere og bedre enn noe annet kategoriteam i bransjen, sier Westgaard i en pressemelding.

Jeg vil si at vi kombinerer erfaring og ferdigheter, og er sterkere og bedre enn noe annet kategoriteam i bransjen

Det er gått drøyt halvannet år siden NetOnNet fusjonerte med Komplett og Webhallen. Begrunnelsen for hele fusjonen har vært synergier på innkjøpssiden, med mål om å oppnå bedre innkjøpspriser og styrkede marginer for konsernet som helhet, heter det i pressemeldingen.

Westgaard begynte i Komplett Group i august, og presenterer nå hvem som skal lede det videre innkjøpsarbeidet i konsernet.

– Jeg er veldig stolt over å presentere teamet. Alle er erfarne ledere med mange års erfaring i å lede kommersielle team. Jeg vil si at vi kombinerer erfaring og ferdigheter, og er sterkere og bedre enn noe annet kategoriteam i bransjen. Deres kombinerte nettverk er enormt, sier Westgaard.

– Denne organisasjonen vil gi oss, både konsern og datterselskap, mange fordeler. Det vil blant annet skape tilgang til nye produkter og segmenter, og vil være en drivkraft inn i det kommersielle som er helt uten sammenligning blant våre konkurrenter på det nordiske markedet, sier Westgaard i pressemeldingen.

 

Hvem er de?

Teamet er operativt i den nye organisasjonen fra 1. desember, og vil på gruppenivå bestå av følgende personer:

Mats Hansen. Foto: Komplett
Teddy Mirifors. Foto: Komplett
Espen Nordheim. Foto: Komplett

• Mats Hansen, kategoridirektør for Computing (PC, komponenter, Computing). Senest har Hansen drevet prosjektet med felles innkjøpssynergier for Komplett Group, og han har 19 års bransjeerfaring.

• Teddy Mirifors blir kategoridirektør for forbrukerelektronikk (audio, video, tilbehør og sesongprodukter). Mirifors kommer fra stillingen som forretningssjef i NetOnNet, og har 22 års bransjeerfaring.

• Espen Nordheim blir kategoridirektør for hvitevarer og småelektriske produkter. Nordheim kommer senest fra rollen som innkjøpsdirektør i Elkjøp Nordic, og har 30 års bransjeerfaring.

Pär Kjellin. Foto: Komplett
Roger Sandberg. Foto: Komplett

• Pär Kjellin blir kategoridirektør for telekom (mobil og personlige smartprodukter, wearables). Kjellin kommer fra rollen som kommersiell direktør (CCO) i MediaMarkt, og har 33 års bransjeerfaring.

• Roger Sandberg blir forretningsdirektør for funksjoner på tvers av kategoriene, som avtaler og vilkår, egne varemerker og partnermarketing. Sandberg var med på å grunnlegge NetOnNet i 1999, har senest drevet prosjektet med felles innkjøpssynergier for Komplett Group, og har 36 års bransjeerfaring.

De lokale kategorilagene i gruppens datterselskap vil bli ledet av:

Pernille Bruun-Lie. Foto: Komplett
Sofie Öfver. Foto: Komplett

• Pernille Bruun-Lie (Komplett.se og Komplett.no). Bruun-Lie har hatt ansvaret for det kommersielle teamet i Komplett Services, og har 5 års bransjeerfaring.

• Sofie Öfver (Webhallen). Öfver har jobbet i Webhallen i ett år, med ansvar for det kommersielle teamet.

NetOnNets lokale kategoriteam vil bli ledet på midlertidig basis av:

Henrik Ekelund. Foto: Komplett
Örjan Björkman. Foto: Komplett

• Henrik Ekelund, for tiden sortimentssjef i NetOnNet, med 15 års bransjeerfaring.

• Örjan Björkman, for tiden forretningsutviklingssjef i NetOnNet, med 6 års bransjeerfaring.

 

Powered by Labrador CMS