–I løpet av én helg i november fikk vi over 15.000
nye MyPower-medlemmer i Norge. Det er ny rekord for oss, sier Lars Erik Viflat,
i en pressemelding som ble sendt ut 7. desember.
Medlemsveksten kom etter at elektrokjeden kjørte sin første
kampanje med eksklusiv rabatt for MyPower-kundene.
Viflat er ifølge pressemeldingen en av motorene bak
lojalitetsprogrammet MyPower, som i løpet av knappe to år har bygget opp en
base på over 1,9 millioner medlemmer i Norden.
Annonse
Du får to prosent i fremtidig rabatt, og ferdig med det!
– Vi bygget opp MyPower på rekordtid da verden stengte våren
2020. På veien var vi innom mange ideer, og vi endte på en løsning vi mener er
bransjens beste, og som har kunden i fokus. Det er ikke mange
lojalitetsprogrammer som gir deg en opptjening på to prosent i fremtidig rabatt
hver gang du handler, og det har kundene fått øynene opp for, sier Viflat i
pressemeldingen.
Enkle vilkår
Han sier norske kunder per i desember har 46
millioner kroner stående på sine MyPower-kontoer, som kan benyttes som rabatt
under julehandelen.
– Her kan det være mye å spare for mange i en ellers dyr tid,
sier Viflat.
Annonse
I snitt handler MyPower-medlemmene 3-4 ganger i året, mot
1-2 ganger hos kunder som ikke har meldt seg inn.
– MyPower-kundene står nå for halvparten av Powers omsetning
i Norge. Gode fordeler, og muligheten til å opptjene en rabattsaldo som monner,
har vært nøkkelen, i tillegg til at kundeprogrammet er enkelt å forstå. Du får
to prosent i fremtidig rabatt, og ferdig med det! sier Viflat i
pressemeldingen.
– Vi har hørt om kunder som har handlet alt hos oss i en
periode, og så cashet ut en komfyr gjennom saldoen sin i etterkant. Så det er
faktisk store summer å hente for kundene, sier Viflat.
Han mener mange lojalitetsprogrammer har innviklede vilkår
og for dårlige fordeler.
Et større løft
– Skal man klare å skape lojale kunder, må man
sette seg selv i kundens sko. Klarer man å skape en lojalitet gjennom god
kundebehandling og et belønningssystem, vil kundene i større grad velge oss når
de skal handle. Og det kommer jo både selskapet og kundene til gode. At vi har
en avmeldingsrate på under én prosent, er en bekreftelse på at kundene verdsetter
konseptet, sier Viflat i pressemeldingen.
Annonse
Her heter det også at MyPower kun en del av et større løft
på kundesiden i Power. Det siste året er det blitt igangsatt store prosjekter
for kundeservice, hjemleveringstjenester og pant på elektronikk.
– Powers vekstreise har vært rask og bratt, med mange nye
butikker og medarbeidere med på laget på kort tid, midt i en pandemi. Nå har vi
gjennomført et større kompetanse- og opplæringsløp som vi ser har gitt store
resultater i form av kundetilfredshet. Den reisen gleder vi oss til å
fortsette, sier Viflat i pressemeldingen.
Han sier det er store planer for MyPower-programmet
fremover.
– Vi skal fortsette å utvikle MyPower, og gjøre fordelene
enda bedre. Målet er å få alle kunder som handler hos oss inn i programmet. Til
nå har vi delt ut mer enn 325 millioner kroner til kundene våre i Norden, og
den summen skal opp, sier Viflat i pressemeldingen.