Kyrre Gørvell-Dahll (t. h.), best kjent som Kygo, går gjennom den sin forrige kolleksjon sammen med lydingeniør Peter Larsen. Foto: Johannes Lovund

SATSER MER PÅ KYGO-LYD

Med 14 nye lydprodukter skal Kygo og Jon Inge Gullikstad innta det europeiske og amerikanske markedet.

Publisert

Det skriver Finansavisen. Lanseringen sammenfaller med Kygos «Global Tour» i 2018, og skal gi medvind i det europeiske salget.

– Vi er klare til å akselerer i Europa, og snuser også på en global satsing. Kygo har fått bra mottagelse i mange land, og kombinert med verdensturnéen vil vi henge oss på. Vi har allerede positive signaler fra flere aktører, sier daglig leder i Kygo Life, Jon Inge Gullikstad, til avisen.

I 2016 hadde selskapet en omsetning på 30 millioner og et lite overskudd på salget av en del modeller ørepropper, hodetelefoner og klær. Nå skal altså sortimentet utvides, og det satses utenfor Norge og Norden.

– Det har vært fristende å satse fort ute, men vi ønsker å være tørre bak øra først. Det er viktig å varme opp før man skal løpe fort og hoppe høyt, sier han.

For å nå målene har Kygo og Gullikstad doblet kapitalen i selskapet til 12 millioner kroner, uten eksterne investorer så langt.

– Det kan tenkes at vi kommer til å hente kapital, men vi ser det litt an. Jeg er glad i både topplinje og bunnlinje, men først handler det om å ha gode produkter, sier Gullikstad.

De nye hodetelefonene skal koste mellom 30 og 150 dollar, i tillegg lanseres proffprodukter til en pris fra 200 dollar og oppover.

Powered by Labrador CMS