Morten Hoff i Wilfa med kaffekvernen Uniform, hvor lokket er en vekt. Foto: Jan Røsholm

MATT SORT ER NY TRENDFARGE

Den norske produsenten Wilfa har produkter i mange farger, men merker at matt sort blir stadig mer populært.

Publisert

Under årets IFA-messe i Berlin stiller Wilfa ut sammen med en annen norsk produsent, Temptech. Wilfa har produkter innen mange kategorier, men fokuserte i år mest på kjøkkenutstyr med nye farger.

Kaffekvern med blåtann

Fra Wilfas utstilling på IFA 2018. Foto: Cathrine Pedersen.

For å få best mulig resultat på en kopp kaffe, er mengden av kaffen viktig. Wilfa viser frem en kaffekvern, hvor lokket også er en vekt.

Wilfas kaffekvern Uniform, hvor lokket er en vekt. Foto: Jan Røsholm.

– Nå kan du få veid kaffebønnene nøyaktig, for så å kverne de etterpå, og slik er du sikret det beste resultatet, sier Morten Hoff i Wilfa.

Siden vekten registrerer kaffemengden, beregnes det hvor mye vann som skal til gjennom trakteperioden. Kaffekvernen leveres i matt sort, og har fått modellnavnet Uniform. Prisen vil være 3.500 kroner. Kvernen har støtte for blåtann, både Android- og iOS-telefoner støttes. Samtidig kommer en ny vannkoker som er utstyrt med doble vegger.

Vi ser tydelig at matt sort er den nye trendfargen, og lanserer flere produkter som er matt sorte

– Med dobbelt vegg blir ikke vannkokeren varm på utsiden, og risikoen for å brenne seg ved å ta på den er nærmest eliminert, sier Hoff.

Vannkokeren har en pris på 1.000 kroner.

De tre nye fargene i Classic-serien, sammen med den populære i matt svart utførelse. Foto: Jan Røsholm.

Nye trendfarger

Morten Hoff i Wilfa viser på IFA sortmatte produkter på rekke og rad. Foto: Jan Røsholm.

Classic-serien til Wilfa består av kaffetrakter, vannkoker og brødrister. I år er serien blitt utvidet med tre nye farger. Den blå kalles Longyear, en grå har navn Copenhagen, og en keramikkfarget som er døpt Terracotta. I tillegg leveres serien i matt sort farge.

Den nye vannkokeren WSDK-2000B har dobbelt vegg, og dermed blir den ikke varm. Foto: Jan Røsholm.
Morten Hoff (t. v.) i Wilfa og Christoffer Hamer i Temptech delte utstillingsområde på IFA-messen. Foto: Jan Røsholm.

– Vi ser tydelig at matt sort er den nye trendfargen, og lanserer flere produkter som er matt sorte, sier Hoff.

 

Powered by Labrador CMS