Trond Ween, salgsansvarlig i Nespresso Norge, lærer opp Power-selgerne i selskapet Vertuo-system. Foto: Marte Ottemo

GODT KAFFESALG TIL HJEMMEKONTOR

Nespresso lærte opp Power-selgerne i sine to kaffemaskin-systemer under PowerUp, og har sett salget øke med folk på hjemmekontor.

Publisert Sist oppdatert

Nespresso viser både fram sine klassiske espresso kapselmaskiner, og Vertuo-serien som kan lage større kopper med kaffe.

– Vi er veldig glade i å vise fram begge systemene våre, men Vertuo er fortsatt det nyeste så det er der vi har fokus. Det er en maskin som dekker de aller fleste behov, og vi får nå lært opp selgerne i Power i systemet, sier Trond Ween, salgsansvarlig i Nespresso Norge, til fagbladet Elektronikkbransjen.

– Hvordan har salget av Vertuo gått siden lanseringen?

– Det har gått ganske bra, men vi ser at vi skal fortsette med å jobbe for å vise fram systemet til kundene. Kaffemaskinsalget under hjemmekontorperioden har vært godt, sier han.

Vi er veldig glade i å vise fram begge systemene våre, men Vertuo er fortsatt det nyeste

Ween sier det i en pandemi ikke har vært like lett å reise rundt i butikkene.

– Det har vært en periode hvor vi ikke har fått vært så veldig mye rundt, så det skal vi jobbe med framover. Tilbakemeldingene har vært bra, og det er veldig mange som er interesserte å vise fram våre systemer, sier han.

– Hvor viktig er det å være på denne type opplæringsmesser?

– Det er veldig viktig, og ikke minst veldig hyggelig å se igjen folk. Norge er et langstrakt land, og det er ikke all man får besøkt så ofte som man vil og da er det fint å treffe folk her. Jeg synes PowerUp har vært kjempebra, sier Ween.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 4/2022, som ble distribuert 30. august. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS