Velg hvilken kategori du vil lese om:
Foto og video // Handel // Hvitevarer // Lyd og bilde // Mobile produkter // Musikkbransjen // Småelektrisk // Spill og data // Verksted
PRISDRYSS TIL TCL
Den kinesiske produsenten er mest kjent for sine TVer i det nordiske markedet, og høster nå priser for sine siste modeller.
TCL Electronics lanserte tidligere i vår sin nye qled-serie, QLED800 og C81, Under Eisas prisutdeling tidligere i år gjorde qled-modellen C815 det godt i konkurransen, mens TCLs lydplanke RayDanz fikk en pris for beste lydprodukt.
– Nå som stadig flere positive anmeldelser begynner å trille inn, er det veldig kult at mange journalister og testere ikke bare synes vi lager fantastiske produkter, men i mange tilfeller også de aller beste. Vi ønsker å fortsette å holde på utfordrerposisjonen med pris som konkurransemiddel, men vi ser også at vi blir en stadig sterkere utfordrer når det kommer til kvalitet, med produktspesifikasjoner som holder et veldig høyt nivå, sier Marcus Hammächer, produktspesialist for TV i TCL Nordics, i en pressemelding.
I tillegg til Eisa-priser for TCL C815, har testjournalister i Lyd & Bilde, Hemmabiotidningen, Sweclockers og M3 også gitt produktene gode anmeldelser.
Til tross for et urolig år har TCL opprettholdt gode globale salgstall gjennom året, ifølge selskapet selv.
I første kvartal 2020 ble det solgt 4,27 millioner TV-er fra TCL, og salget av qled-TVer økte med 217,1 prosent sammenlignet med samme periode året før. I Norden har TCL Electronics mer enn doblet salgsvolumet i løpet av første til og med tredje kvartal sammeliknet med samme periode i 2019. I 2020 har hele TV-segmentet fått et løft, men TCLs vekst går flere år tilbake. Siden 2017 har TCL Nordic sett en salgsøkning på rundt 50–80 prosent, sier selskapet i meldingen.
For mange i Norden er vi fortsatt relativt anonyme, men også her har vi de siste to årene virkelig begynt å gjøre oss bemerket
– Jeg er utrolig stolt og glad for å være med på denne reisen vi er midt i akkurat nå. TCL har vært et stort og kjent merke globalt i mange år, der vi blant annet er nummer to på TV-markedet i USA. For mange i Norden er vi imidlertid fortsatt relativt anonyme, men også her har vi de siste to årene virkelig begynt å gjøre oss bemerket varemerkemessig. Og i 2020 kan vi slå fast at vi virkelig har begynt reisen mot å ta over Norden, ikke minst tatt i betraktning de gode testresultatene produktene våre får, sier Per Svensk, salgssjef i TCL Nordic.