TELE2 SLÅR SAMMEN SELSKAP

Tele2 i Norge slår sammen One Call og MyCall i én organisasjon med felles ledelse, og Tele2 og Network Norway slås sammen til én enhet.

Publisert Sist oppdatert

Øistein Eriksen vil lede One Call og MyCall mens Hanne Løvstad vil lede Tele2 og Network Norway, heter det i en pressemelding fra selskapet. Bemanningen reduseres med 35 årsverk.

– Det norske markedet er i endring, og vi må kontinuerlig se på muligheter for å styrke vår posisjon. Med de endringene vi gjør i dag vil vi øke vår konkurransekraft og kunne utfordre våre konkurrenter bedre i markedet med enda bedre produkter og tjenester til norske mobilkunder, sier administrerende direktør for Tele2 i Norge, Arild Hustad, i meldingen.

Kundesentrene til One Call og MyCall slås sammen under en ledelse, og det samme vil kundesentrene til Tele2 og Network Norway. Det betyr samtidig at Network Norways kunde- og forhandlerservice flyttes fra Sandnes til Oslo og at nytt kundesenter skal være operativt innen første kvartal 2014.

Vi vil gjennomføre en kontrollert overføring som sikrer kompetanseoverføring

Fra Sandnes til Oslo

– Network Norways kundesenter i Sandnes har levert service med høy kunde- og forhandlertilfredshet over lang tid. Deres bidrag har vært viktig for den posisjonen Network Norway har opparbeidet seg i Norge. Vi vil gjennomføre en kontrollert overføring som sikrer kompetanseoverføring, sier Hustad i pressemeldingen.

Øistein Eriksen og Hanne Løvstad overtar fra 1. november lederansvaret for henholdsvis One Call/MyCall og Tele2/Network Norway. Alle merkevarene vil fortsette som separate merkevarer i kommunikasjonen til kundene og markedet.

– Jeg er godt fornøyd med at Øistein og Hanne har takket ja til å lede de to sammenslåtte enhetene videre. Samtidig ønsker jeg å takke for den innsatsen som Tormod Stien og Jon-Ivar Bjørtomt har gjort i Network Norway og Tele2. De vil begge jobbe videre for oss i en tid fremover for å gjøre overgangen best mulig, og det setter vi pris på, sier Hustad.

Endringene vil medføre at det vil bli reduksjoner i bemanningen, både som følge av flyttingen av kundesenter fra Sandnes til Oslo samt reorganiseringen i Oslo. Totalt vil dette kunne dreie seg om rundt 35 årsverk. Alle ansatte som vil bli berørt vil ifølge pressemeldingen bli tilbudt sluttpakker og karriereprogram.

Powered by Labrador CMS